söndag 10 oktober 2010

Borta

Nu sitter dom på färjan på väg mot Stockholm, och jag är ensam kvar.
Jag är så trött att ni kan inte föreställa er, jag tror faktiskt att jag sover just nu.
Det har varit så roligt, helt underbart! Jösses vad vi har pratat, men ändå alldeles för lite. Jag har ont i halsen och skavsår i gommen(?), kroppen är seg och jag är sååå trött. Men lycklig. Vilka härliga människor! Tack för att ni gav mig ett underbart dygn.

Och tack mannen som servat oss som chaufför, kock och servitör i ett dygn. Mannen har serverat oss ädla drycker till långt in på natten, visserligen med "Grevinnan och betjänten" stil ju senare det blev, men vem är så petnoga. Medan vi var på en rundtur har han bäddat bort alla extrabäddar och tvättat alla sängkläder, diskat och städat upp köket. Nu ska jag öppna en av Veronicas utomjordiskt goda gottepåsar och lägga mig under täcket och sova nån timme. Senare ikväll ska jag njuta av ett glas vin (man kan ju inte chocka kroppen) och läsa ikapp hos er. God eftermiddagslur!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att Ni har haft det helt underbart trevligt! Härligt!

Kram från Bella

bokhyllan sa...

Vilen helg ni hade! Kul att få läsa. Fin man du har som fixar. Kram.

Veronica sa...

Mannen ska ha en hejdundrande eloge för sitt engagemang. Min galenman harnog viljan, men inte rätta känslan för hela paketet. Det är kanske ändå tanken och insatsen som räknas. Trist att jag inte fick njuta av mannens kokkonst och drinkblandande dock. *krama*

När det gäller godiset... jag är skeptisk! Det är fruns komposition, jag har bara uppfyllt önskemål. Smakar de gott, är det ett under i mina ögon. *asg*

Pöss från sjuklingen som så smått börjar piggna på sig. Arbete imorgon.

Monica sa...

Så trevligt och roligt ni verkar ha haft det!
...Fast jag trodde inget annat heller...:)

Eloge til din mann!
Kram

Livsnjutaren sa...

Vilken härlig helg du anordnat. Och jösses vilken snäll man som hjälper till med allt. Finns visst fler än min;)
Vad kul att allt bled så lycket,jag är såååå avis att jag inte kunde vara med. Du är verkligen en hejare på att ta emot gäster. Jag kommer i sommar;)

Cajsas Faster sa...

Vilken snäll man! Och vilket toppendygn!

Rut-Knut-Tjut sa...

Åh låter som ni haft det så perfekt ni ville att det skulle vara. Kul! Du lär sussa gott inatt.

Black Iris sa...

Du, den mannen skulle jag vilja låna nån gång då och då. En sån klippa i ditt liv.
Härlig träff på alla sätt verkar det som.

Kram Maidi

Gafflan sa...

Med alla aktiviteter och prat, skratt och vin förstår jag om du behöver sova en liten stund :D
Kram på dig