söndag 10 oktober 2010

Kan man prata så man får skavsår i munnen?

Trodde ni att vi hade glömt er? Nädå, men vad tiden gått fort! Vi har ju inte hunnit med allt vi vill göra och prata om! Men vi börjar från början. Mollamaja och mannen väntade utanför hamnterminalen med champagnen.


Och jag stod inne i terminalen och väntade. Och väntade och väntade och väntade. Massor av folk kom av färjan, men inte mina vänner. Jag blev nervös, lite orolig, lite nervös igen. Tänk om dom sitter i baren och har druckit glömt bort Mariehamn och att de ska stiga av? Jag gick ut till mannen och visade uppgivna gester med armarna och hela kroppen. Jag ringde Singelmamman. Jag ringde Knasterfaster. Jag ringde Shamrock. Inget svar. Men vad fan, är dom så packade att de inte märkt att de var framme? Färjan fortsätter ju just till Åbo!

Var dom var? Jo, stod gömda och hade kul med tullarna! Någon (hej Singelmamman) hade fått den smarta idén att skämta med mig, så de gömde sig hos tullarna, som stod så att de såg mig, och hade dom att rapportera vad jag gjorde! Hmpf... Så de visste att jag gick fram och tillbaka, gick ut, letade, ringde, gick ut, ringde. Tullarna tyckte det var jättekul, men tack och lov tyckte Osloskånskan lite synd om mig och tyckte att nu räcker det! Ja, så då kom de fram (och tyckte det var jättekul...) Kramkalas, mot bilen (ja, de blev imponerade) och champagnen. Sen stannade vi hos SALT för lite godsaker och shopping.

Veronica, dom två ensamma pralinerna där är dina mjölkfria... åh, vad vi saknade dig!

Hemma igen åt vi kycklingsallad och drack lite Fru Venus vin....och lite annat....


Och vet ni, jösses vad de hade grejer med sig till mig!! Jag höll på att dåna! Veronica, har jag sagt hur mycket jag tycker om dig? Jag fick Venus vin (nytt för mig) norskt godis, en fispåse(!), en burk med chokladpraliner, en spermie, mera praliner och "luktagott kleta in" och massor med hemlagade läckerheter från Veronica "lagomålders och snyggast över allt"! TACK!

Även denna chokladtårta skickade hon med.....behöver jag säga att den var så god att det var det enda som fick tyst på oss en stund igår? Mmm.....

Lilla Totsie fick mycket uppmärksamhet, men roligast var Mollamajas fjäderboa!


Sen åkte vi iväg till Mariebad. Gruppen före oss hade avbokat, så vi fick komma in lite tidigare, vilket var bra, för till och med 3,5 timme var för lite...

Vädret var underbart! Här har vi tre damer som simmade ute i poolen. Det var jättefint sen när det var mörkt ute och man såg stjärnorna på himlen.

Och här simmar tre damer inomhus, samlar lite mod krafter för rutschkaneracet! :-)

Här kommer Osloskånskan, snygg landning!

Här kommer Shamrock, hon var snabbast av alla, 12,97 sek. Kan bero på att hon skrek hela vägen....

Här kommer Knasterfaster, hon var näst snabbast, och allra snabbast var hon när hon hade glasögonen på sig, långsammast gick det när hon sjöng "Helan går".... :-D

Här har vi Singelmamman, ser ni fötterna? Fråga inte hur hon gjorde för att komma ner...

En del av oss slappade i det varma terapibadet (terapi behövdes) och andra var hurtiga och simmade längder i stora bassängen, medan andra var riktigt hurtiga och
tog ett dopp i det tio-gradiga havet! Japp, det var Knasterfaster och Fru Venus som hottade till det lite! Det sved duktigt i skinnet sen när vi steg i det varma vattnet igen!

Mollamaja simmade runt i sin ursnygga badmössa som hon hade stulit av Esther Williams :-D

Vi plockade i oss lite ostar, laxröra, skagenröra, vin, öl, cider och ett halvt äpple. Myste och pratade uppe i relaxen (så pass mycket att kameran glömdes bort) badade ångbastu, klädde på oss och blev hämtade av mannen.

Han i sin tur bjöd på en jättegod Burgundisk köttgryta och en tunna rödvin... Och vi pratade. Vi pratade till klockan 02.00. Vi skrattade, vi sög av en hel påse norrmän, vi skrattade åt en moderkaka som kom ut och ville tillbaka in igen.... Ni hör hur galet roligt vi haft! :-)))

Nu är det morgon. Solen skiner, Totsie har väckt Knasterfaster och Shamrock (de andra har smart nog stängt dörren), och nu ska jag börja fundera på vår brunch, sen blir det lite sightseeing! Ha en bra söndag!




16 kommentarer:

Ninis sa...

Åhh...
Inte alls avis över att läsa om allt roligt ni haft ;)

S sa...

Er dag låter helt fantastisk. Så himla kul. Och, ja, det är klart att jag är avis! *s*
Ha en fin söndag också! :)

Veronica sa...

Jag bara ler här på morgonkvisten. Vad söta ni är. Och vad ledsen jag är att jag inte var där.

Härligt att se och höra att ni har det bra. *mys* Men det därmed rutschbanan... *muttrar*

Malla sa...

Underbart! :D

Bibban sa...

åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!

Maj Korner sa...

Det låter så jättehärligt! Att skratta och ha roligt som ni gör är som balsam för själen och ni kommer vara helt nya människor nästa vecka. Eller bättre begagnade i alla fall.

Cajsas Faster sa...

Låter så himla roligt att få skratta så himla mycket och bara va fnissiga och göra galna saker ihop! Vad gott ni kommer sova inatt:)
Titta in till mig när du vaknar till, jag har nåt till dej! Kram

Realisten sa...

Så underbart roligt ni verkar ha haft det! Jag är inte förvånad.

Renée sa...

Ett minne för livet!

Finnpajsaren sa...

Så härligt underbart!
NJUT ÄNNU MER!

Gafflan sa...

Jag skulle åkt med känns det som!
Åhhhhh, vad ni har haft trevligt :D
Kraaaaam

Daniel sa...

Låter härligt!!

Saknar studiestaden åbo, turku in my heart!!!

Camilla sa...

Åhh, så underbart ni måste ha haft det.
Avis avis avis!
Det är såna stunder som ni har som man lever
på hur länge som helst.
Avis avis avis!
Fotona ser verkligen ljuvliga ut.
Avis avis avis!
Ha det gott.

Huskatt sa...

Ser helt underbart roligt ut!

Agneta sa...

Oooooooohhhhhhh.....! Ljuvligt!
(ska titta mer när jag kommer hem)

Agneta sa...

Åh, herregud vad roligt och trevligt ni har haft det! Åh!!!