måndag 4 oktober 2010

Damernas detektivbyrå!

Ja, herrar är också välkomna, bara jag hittar en lösning!
"L" ringde mig tidigt i morse, det var blodiga tasspår runt hela lägenheten, och det kom från Zorra!
Neeeeej!  Ringde mannen. Han åkte hem en sväng, hittade inga sår på trampdynorna, men ja, blod överallt!
"J", som började så sent idag att det var ljust ute när hon slog upp sina himmelsblå, hon såg att det inte var blod, utan mera rostfärgat eller tegelfärgat. Hmm....

När jag kom hem så såg jag att alla tre hade rätt, det var överallt, och det var tegelbrunt, lite "mjöligt" nu när det torkat.


Dessa tassavtryck finns i alla rum, på golven, i sängar, på bord och stolar, på mattor, på kläder som ligger på "fel" ställe, på fönsterbrädor, ja överallt! Sen har hon gått till köket, hoppat upp på bänken och badat sina tassar i vattenskålen (hon har alltid en framtass i vattnet när hon dricker) och sen sprättat av sig på väggen och fönstret! (satans helvetes jävla skit vad extra städning jag fått)


Mysteriet är var det kommer ifrån? Det är lätt att följa tassavtrycken och vilket håll hon gått till. Hon har inte varit ute, men spåren början mitt på badrumsgolvet, och där finns ingenting! Bara det allra första spåret!? Den ologiska (och ganska stora) delen av min hjärna tror att hon gjort det med flit, för hon gillar inte att lillkissen flyttat in. Men oavsett, vad är det och var kommer det ifrån? Det smakar....tegelmjöl?


Jag har frågat Zorra, både lite försiktigt rart och med skärpa i rösten, men hon säger ingenting. Hon bara ligger där i sin etta (numera utan öppen planlösning) och tittar inte ens på mig.

Någon som är klokare än vad jag är? Vilken onödig dum fråga, klart att det finns någon!

13 kommentarer:

Ninis sa...

Det är inte så att "L" har sminkat sig i badrummet och råkat tappa lite puder eller rouge som Zorra trampat i och dragit med sig igenom hela hemmet???

Fru Venus sa...

Näpp! De sminkar sig i sina rum, och dessa spår upptäcktes när gänget vaknade. Efter kl. 07.00 men före 07.30!?

Rut-Knut-Tjut sa...

Rouge burken? :)

Rut-Knut-Tjut sa...

Sent svar såg jag nu :)

Lysande ögonblick! sa...

men ååååh, vad kan det vara?

Gafflan sa...

Nääähh?? Jag går bet på det myseriet.

Anonym sa...

Ni har inte nån avloppsbrunn eller nåt i badrummet som hon varit nere med tassen i eller under badkar eller nåt?
Mystiskt är det i alla fall!

Dehäreja sa...

Är det inte fascinerande att kattspår i lägenheten kan engagera så många människor så snabbt? Kom inte och säg att katter e dumma :D

Camilla sa...

Det värsta för Zorra är ju att nu vet
ni verkligen precis VART hon ränner när
ni sover!! :)

Elaine sa...

Väntar med spänning på upplösningen...

Singelmamman sa...

Men, kan hon inte varit uppe en sväng på vinden, och så när hon kom emot ngt blött, tex på badrumsgolvet, blir det märken efter tassen? Om det inte var så irriterande överallt så tycker jag att det är fint med tassavtryck, litegrann.

Pinglan sa...

Vilka söta tassavtryck...

pandakatten sa...

Rödmylla. Garanterat!
Varifrån vet jag inte. Kanske nån gammal burk som står o skräpar på nån gård.