måndag 4 oktober 2010

Kanelbullens dag ;-)

Idag är det ju kanelbullens dag, och ett par kanelbullar med ett glas kall mjölk har suttit väldans bra idag, men då ska de vara hembakta! Nu är vi bara två bullätande personer hemma idag, och inte kan man ju ställa till med bullbak för två personer! Speciellt inte som det är svårt att baka bara två bullar, eller fyra. För vem vill ha fyrtio bullar hemma och fresta lilla magen? Inte jag.*ljuger* Det är ju så fruktansvärt ohälsosamt att äta så mycket mjöl, socker och smör också. Så jag bakade en muffins åt "L" idag :-)


Ett stycke chokladmuffins fick äldsta dottern av sin ömma moder. Hur jag kunde baka bara en muffins? Tja... det beror lite på hur mycket *harkel* kaksmet man *host host* äter....

9 kommentarer:

Petra sa...

Haha, jag dör, åt du upp smeten?? Du är galet härlig.

Singelmamman sa...

Haha! Ja hur mycket smet var det innan någon åt upp den? Hahaha. Idag har jag skrattat väldigt mycket, tack så hjärtligt kära Fru Venus!

Gafflan sa...

Kaksmet är ju så gott så det är inte alls konstigt att det bara blev en muffins. Förresten blev den jättefin :D

Monica sa...

Ja du kära Fru Venus, har i dag varit "inne hos dig" gånger flera.....så du bara vet! När jag känner att jag behöver lite skratt.....klick in till Fru Venus och problemet är löst! tack för att du "finns"....Kramen.

Paradiset Kaos sa...

För en massa år sedan berättade min mamma om en tös som bakade sockerkaka och tösens mamma kunde inte förstå varför tösens sockerkakor alltid blev så små. I förtroende berättade tösen för mamma att smeten var så god att hon åt upp det mesta. :-)
Och sockerkakssmet är gott!!!

Dehäreja sa...

Jag tänker på dom som bakar för sin inkomst jag, alltså köper jag kaffebröd på Kondis! Men.... om sanningen ska fram beror det på att jag inte ids att baka själv ;)

Unknown sa...

Kaksmet är försvinnade gott. Jag brukar se till att det stor slickmån på det som är kvar i bunken. När jag först såg bilden trodde jag att ni där ute på öa inte vet hur en kanelbulle ser ut...förlåt...jag är lite grinig idag. En kram och allt blir bra igen.

Alessandra sa...

Ser väldigt god ut! :)

Märta sa...

Egentligen tycker jag det är skittråkigt att baka. Men med ditt upplägg känner jag ett spirande intresse gro! Mmmm! Du är för härlig! :) *Kramen*