fredag 15 oktober 2010

Fru Venus TV karriär....

Som sagt, alla skolor har höstlov och ungarna är lediga torsdag och fredag, så jag tog kompledigt idag för att vara hemma med "L". Jag vaknade klockan sju i morse av att mannen väckte mig för att berätta att han inte kunde låsa upp postlådan när han skulle hämta tidningen. Och? Den väckningen och informationen kände jag att jag hade klarat mig utan. Pucko. Jag somnade om och vaknade 9.30. Där emellan drömde jag. Jag önskar nästan att jag stigit upp med mannen och skippat sovandet och drömmandet.

Jag drömde nämligen att jag gick med på att medverka i det där TV programmet, "Mamma byter bo". Hamnade nån stans i världens arsel långt borta i en familj med en pappa som var skogshuggare och aldrig hemma, tre pojkar runt 10 - 15 år gamla. Pojkarna hade ormar. Ormar!! Och det var min sak att rengöra deras glaslådor och ge ormarna levande möss till mat....sen skulle man kramas(?) med dom varje dag också. Jag fattar inte att jag inte dog på fläcken i min säng.

Nästan ännu värre var att de hade ett minimalt badrum och maximalt med smutstvätt. Jag är ju som jag är då och skulle genast börja tvätta. Men det var ju så trångt så det gick inte att sortera efter färg! Och då krisar det hos mig sörni, så jag sprang runt i hela huset, bland ormlådor och annan skit och sorterade upp skitig tvätt i rätt högar! Jag vet fan inte vad som var värst, ormarna eller bristen på "sortera smutstvätt utrymmet". Jag stannar i alla fall hemma. Med egna ungar, man, kissor och smutstvätt.

15 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha,ha!
:)

Rut-Knut-Tjut sa...

Egna barn, män och sin egna tvättkorg är nog det bästa. Nu påminde du mig om att jag har tvätt (mycket tvätt), det var ju kanske bra fast tråkigt.

Chrissan sa...

Hahah!
Tur du tackade nej.
kan ju hamna i värsta mardrömmen! ;)

Petra sa...

Men vad du drömmer. Tur att det inte var verkligt.

Maja sa...

HA HA HA nu började fredagen bra med ett gapskratt!! TACK för barnvaktserbjudandet, tänk om det plingar på dörren hos dig en vacker dag och mina barn stampar in med sovsäckar... BAMSEKRAM du är en underbar människa!

Snäckskalsdalen. sa...

Du är allt bra rolig du!
Kramarna stora!

Renée sa...

En hård natt med andra ord... Fi fasen!!!

tigerlilja sa...

Lite Goldie Hawn över dig där!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Agneta sa...

Hahaha! Fy vilken jobbig dröm.

S sa...

*s* Men jag skulle gärna se dig i det programmet, jag tycker att du ska tacka Ja! ;)

Anonym sa...

Vilken gruvlig mardröm.

Frogprincess sa...

:-)
Vilken tur att du tackade nej då.
Verkligheten kanske hade vari ÄNNU värre!!!

Huskatt sa...

Se det som en föraning om hur det kunde ha varit...du har det bättre hemma med din egen tvätt :)

Lysande ögonblick! sa...

oh my, what a dream. hahaha