fredag 15 oktober 2010

Varför x 3

Sitter vid köksbordet och skriver "måste handla lista" och "göra ärenden på stan lista". Ropar till äldsta dottern:

"Kan du kolla om det finns mer hushållspapper i skrubben?" Visst, säger hon, öppnar dörren och fyra sekunder senare säger hon:  "Nej, det är slut!", och sen är hon borta igen.

*SUCK* Alltså, på den tiden har inte ens lampan i skrubben hunnit tändas! Dom är likadana alla tre, öppnar en dörr, tittar in, nej, finns inte! Aldrig att man skulle lyfta eller flytta på något för att se efter om saken i fråga finns. Varför ska det vara så svårt? Grejerna springer ju inte på en när man öppnar dörren!

Åkte in till stan. Tittade på lappen, present till "L":s gudfar som fyller år idag. Fixat. Nästa ställe. Var fan är lappen? Jamenvaihelveteintenuigen! Tappat lappen nån stans, igen. *SUCK* Nu kom jag inte ihåg vilka ställen jag skulle till och vad jag skulle handla! Det enda jag kom ihåg var hushållspapper... Varför kan jag inte hålla reda på lappfan?

Varför snöar det idag? Jag kan leva med hagel och solsken om vart annat, men snö? Hos oss? Vita flingor nu? *SUCK*

Jo, det fanns hushållspapper i skrubben, bakom dammsugaren...

14 kommentarer:

Agneta sa...

Jag vet precis hur jobbigt det är med listor... say no more.
Snö?! Vad mysigt! Men vad för tidigt.

Black Iris sa...

Snö är väl mysigt. Här på västkusten får vi oftast stå ut med slask mest hela vintern.
Vad är det för fel på tonårstjejer nu för tiden egentligen. Säger jag någonting här hemma får jag först inget svar och när jag frågar en gång till skriker de Haaa (Va alltså).
Ser de på TV eller en film får man ingen kontakt med dem alls.

Kram Maidi

Cajsas Faster sa...

Spännande...ormar, byta familj, snö på höstlovet...
Lycka till även utan listorna. Ha ett bra fredagsmys! Kram Marie

Livsnjutaren sa...

Listor,tonåringar,virrigt hit virrigt dit. Kan börja undra om du lever mitt liv eller är det jag som lever ditt. Eller har alla mammor det likadant;)Varför är tonårstjejer som tagtrådstuggande huggormar? Varför ska man ha så svårt att komma ihåg sådana saker som var lappen är eller var bilen är. Nycklarna ska vi inte tala om.Tycker vi ska starta ett nytt Robinsson. En ö för oss uttröttade mammor där vi kan koppla av njuta och bara vara. Sola bada och äta.Och bli uppassade. Där man får vara som man är och kan få föra en diskussion utan att bli idiotförklarad för man är för gammal och inte fattar "alltså".Haha, du kan väl fixa en lista där vi kan anmäla oss;)

Anonym sa...

När mannen öppnar dörrar och säger, Nää finns inte, så brukar jag säga vissla så får vi se om det hoppar ut. Han är hopplös!
Snöat har det gjort här också idag och inköpslistan hade jag för en gång skull kvar under hela handlingen. Kors i taket!
Ha en go fredagskväll!

Monica sa...

Nä men Fru Venus....är det "gnälldag" idag? Ta dig ett glas vin och en chokladbit så känns det lite bättre på ett snöigt Åland.....*fniss*....
VARM Kram från mig( det behöver du nu)

Gafflan sa...

Nu ska jag skratta lite...HAHAHAHAHA...jo, för jag har ju svårt med minnet både utan och med och mina familjemedlemmar är likadana som dina om det kan vara till någon tröst. Stor igenkänningsfaktor.
Pöss på dig Venus.

Gafflan sa...

Utan och med LAPP, naturligtvis :D

Knasterfaster sa...

Visst är det konstigt det där att "de" inte kan titta bakom? Var är leverpastejen ropar de åt mig? I kylskåpet svarar jag. Var då????!??? På andra hyllan ovanifrån på höger sida bakom mjölken bredvid osten svarar jag då. Jag fattar inte varför de inte har koll på sånt. Varför lägger min hjärna märke till var leverpastejen har gömt sig när jag öppnar kylskåpet för att ta en apelsin?
Jag har aldrig listor då jag handlar. Det är bäst att inte ha listor för du minns man inte vad man har glömt. ;)

Knasterfaster sa...

Ursäkta "hick";). Sista meningen: Det är bäst att inte ha listor för då minns man inte vad man har glömt.

Monica sa...

Din stackare!!
Snö, redan?!

Häva i dig vin kvinna! Mycket vin... ;D
KRAM

Shamrock sa...

Du fick i alla fall med dig lappen. Min brukar ligga kvar i köket när jag åkt iväg

Essi sa...

Hehe...jag brukar satsa på att göra listorna just innan jag går från jobbet och lägga i handväskan (där den brukar ligga när man ska handla och handväska i bilen självklart!).

Undra hur många listor jag får med imorron när jag ska till Ikea, Coop och många andra stället, tror de fanns totalt 4. Nej nu måst jag packa väskan innan jag glömmer dom!

Håller med Monica, ta nått glas vin, de hjälper alltid. Kram

Carola sa...

Listor på allt som man ska komma ihåg ska man skriva i mobilen! Den har man oftast med sig!