måndag 1 november 2010

1 juli - 1 november


Den första juli såg lilla gjutjärnsgrytan ut så här.


Den första november ser den ut så här! Gissa vilken jag gillar bäst?

Idag är det måndag och november. En mycket dålig kombination, jag gillar inte måndagar och jag avskyr november. Så i år har jag varit smart, ja smartare än vad jag brukar alltså. Om elva dagar, alltså nio arbetsdagar, ska jag vara ledig i trettioen dagar! Hörde ni? Jag ska vara ledig i 31 dagar!! Japp, sparat lite semester till värsta jävla månaden på hela året. Jag behöver åtminstone inte stiga upp till det allra mörkaste. Nice.  Alltså, om elva dagar, är ni med? ;-)


12 kommentarer:

Gafflan sa...

Synd att jag inte har någon sparad semester kvar för det skulle jag också behöva ha i november. Mörkrets månad...
Pöss på dig.

Ann sa...

Jadå jag är med :) Låter härligt, hoppas du kommer att njuta riktigt av din ledighet.

Tantaluran sa...

Men alltså............varför har du inte SAGT nåt??? Tipsat, du vet - vi hade ju kunnat varit lediga ihop......allihopa!!

Renée sa...

Du är verkligen smart! Du kan ju gå i ide och vakna upp till jul?

Monica sa...

Jag är med! ;D
Kram på dig!

Singelmamman sa...

Jag är med, och tar nog ledigt någon dag i veckan och kommer och hälsar på dig. Istället för en helg. I övrigt tycker jag att båda blomkrukorna är fina mot det gula huset... :-D Kram

Lysande ögonblick! sa...

Åh så underbart. Ledig en helmånad. :-)

Skulle jag också vilja vara, kanske får göra något sådant nästa år.

En stor kram till dig!!

Mina dagar sa...

Det var inte dåligt det 31 dagar jädrans vad du varit duktig på att spara dagar!!!!!
Jag känner mig lycklig också för jag jobbar tills på lördag och är sedan ledig i 15 dagar TJOHOOOO:D
Kanarieholmarna, sonen i Shanghai, Thailand, Finland, baravarahemmaochgörasåntjagfårlustmed eller åka och tokhandla i Ullared.....ja jag har ingen aning om vad det blir???? (Det är jag i ett nötskal;))
Ska du göra nått eller blir det hemmamys??
Jag tycker båda krukorna har sin charm!
Må bäst, kram

Mona sa...

Lyckliga dig! Tänk om jag också skulle ha varit så smart. Jag längtar såå efter ledigt. Men jag har ingenting sparat som jag skulle kunna ta ut...
Ha en bra dag!

S sa...

Men å vad bra det låter. Och jisses vad avis jag blir... Jag vill också! ;)

Huskatt sa...

Bild två är underbar.

Kicki & Jörgen sa...

Härliga blombilder!

Jaja nu ska inte du vara sån! Vad då om 11 dagar??? Jaja om 155 dagar ska jag åka till Thailand i 20 dagar ;-)

Men okej, NJUUT av din ledighet medan en annan sliter ;-)

Kram