fredag 19 november 2010

Bloggträff i Snäckskalsdalen

Efter veckor av mailande och ringande med Agneta i Snäckskalsdalen, Osloskånskan, Monica och Gafflans man (he he) kom jag äntligen fram till "brottsplatsen"! Jag tror att jag fick slottets finaste rum:


I alla fall sov jag som en gris prinsessa, bläddrade i huskataloger och inredningstidningar (mina favoriter) som värdinnan omtänksamt nog hade plockat fram på bordet. På mornarna väntade the best hotellfrukost ever:


Enda skillnaden mot ett femstjärnigt hotell var att sällskapet var mycket trevligare än på hotell och här kunde man glufsa ta sig en bit choklad till frukost utan att nån rynkade på näsan. På dagen D hann vi också med en promenad ute i det fina vädret! Jo, vädret var fint, men det kunde jag ju inte säga eftersom Gafflan kan ha tittat ut genom fönstret och anat oråd ;-)


Lill-voffsingen hade lite bekymmer med att vattnet hade blivit något hårt och kallt :-)) men annars var de nöjda med att springa runt i det fina vädret!


Sen blev det till att förbereda lite mat, kyla vin och champagne, byta om (hmm...) och plocka upp gänget för att åka till den helt ovetande Gafflan! Nu skulle jag inte alls gärna visa bilder från det och på hur jag såg ut, men Snäckskalsdalsdamen har mailat mig foton där hela jag är med, och då jag inte vet hur man gör när man peintar och fottosjåppar så blir inte nu, kanske nån annan gång! Istället får ni se hur fint vi hade det när vi skulle äta:


Vi hade så trevligt, ett stort TACK till er som var med, och vet ni vad? Jag tror jag gör om den här busturnén nån annan gång, nån annan stans ;-) Den enda nackdelen med den här resan är att jag(?) hade med mig två kilo mer hem än vad jag hade dit...

11 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Å vilken härlig busturne du varit på tillsammans med goa bloggvänner! :)

Desirée sa...

Ojojoj vad det låter härligt, blir riktigt avis.
Du får berätta den vad du tyckte om Casanovas kvinna. Kram!

Ezter sa...

Vad härligt det ser ut alltihop! 2 kg extra? Det är väl i packningen du menar? :)
Jättevackert ställe du var på!

Singelmamman sa...

Va har du redan vägt dig? Nä det var packningen eller hur? Vilket fantastiskt hem!

Gafflan sa...

Jag är glad att Bohuslän visade sig från sin bästa sida, nämligen den med solen.
Dom där två extra kilonen är nog bara vätska ;D
Kram.

Monica sa...

2 extrakilon i packningen?!
Tog du med dig Snäckdalsdalen ena katt med dig hem... ;D
KRAM

Unknown sa...

Lite boink, boink så är dom kilona väck, om det nu inte var plusvikt på bagaget du menade.
Du har så underbara idéer - busturnéer - och annat skôj...härligt att du finns och förgyller livet för oss andra och även för dig själv. Vi borde lite till mans vara lite mer småtokiga.
Ser med spänning fram emot annonsen ;-)
Storkramen

Cajsas Faster sa...

Tungt med extra kilon, men det kanske det var värt? Det låter som ni hade jättekul och det var väl meningen.
Trevlig helg, Marie

Malla sa...

Så fint de har! :D

Lysande ögonblick! sa...

Åh så fint och härligt. Och lyxigt. Och underbart. Var nog värt de där extra kilona.

Kram fina du!

Shamrock sa...

Gud vad fint det ser ut. Och vad kul att ni hade kul. Kram på dig