måndag 8 november 2010

Jag har en småtroseplan!

Om vi tittar på bilden till vänster så verkar jag helt ha missförstått det här med småtrosor.... Men, oavsett om jag går ner 13 gram, 1,3 kilo eller 13 kilo eller 33 kilo, så kommer jag aldrig någonsin ta på mig sådana där småtrosor! Inte ens fast mannen och jag skulle ha en privat liten maskerad. För att inte tala om "storbyxorna" som hon har utanpå(?). Nope. Jag har i alla fall sorterat upp mina trosor i olika högar, för att göra vardagen lite enklare och inte så ledsen och frustrerad.

  • En hög med mammut-mormors trosor, 2 par trasiga som jag använder.
  • En hög med klämma-in-fläsket-göra-ont-trosor, 1 par svarta och 1 par hudfärgade som används i nödfall (läs: när inte kjolen går fast).
  • En stor hög med trosor som jag använde när jag vägde 15 kilo mindre...
  • En ännu större hög med trosor som jag använde när jag vägde 25 kilo mindre...
  • 14 par trosor där jag ser redan nu hur de skär in mellan skinkorna.
  • 8 par trosor som jag kan använda när jag buntar ihop tidningsreturerna.
  • 5 par trosor som jag kan göra hårsnoddar av!?
  • Sen har jag ännu ett alldeles för stort antal behån där jag skulle få "dubbelbröst" om jag försökte ta dom på mig.
Jag har inte vågat testa, men jag har en känsla av att många av dessa par inte har så mycket doing kvar i gummibanden, men min plan är att sakta men säkert ta mig ner till följande punkt. Sen kan jag också tala om att jag var ute på en rask en timmes promenad med mina stavar och mannen, och det går alldeles förträffligt att ha jackan öppen då jag svettades som en gris mellan bildäcken fast näsan var kall som en istapp!

14 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Så otroligt många trosor du har!

Kicki & Jörgen sa...

Trosor är en historia för sig självt. Jag har nog endast två par snygga, men sen har jag lovat mig att inte köpa en massa nya än..... men så där små kommer jag aldrig att köpa ;-)

Unknown sa...

Oj...du är en riktig trossamlare du.
Och oj igen vad du promenerar på, det är ju jättebra.
Stavar har jag ståendes här i hallen, men där gör dom ju ingen nytta...kanske skulle börja använda dom jag också.
Nån man att använda till diverse grejer såsom sex och promenadkompis har jag dessvärre inte. Det är orättvist kan jag tycka så jag tror att du får komponera ihop en kontaktannons åt mig.

Agneta sa...

Trosor är rätt tråkigt.
Men bra att du promenerade! Vad duktig du är!

Anonym sa...

På tal om stavar så har jag ändå kommit så långt till att jag ställt dem i hallen...

Mässkalle

Fru Gårman sa...

Du kan ju ha marknad och sälja alla de där som skär in. Det finns väl inget värre än inskurna trosor. Hellre mammuttar med hål och dubbeltuttar än skärande trosor!

Ulrika sa...

Varför inte kasta alla dessa trosor och sen vandra iväg och köpa sköna Sloggitrosor i stället?

Det är värt pengarna jag lovar. Bättre använda lite större (i mitt fall, tältlika) trosor än att ha nedrullande småtrosor som bara ger fula gropar som syns genom kläderna ;)

Jag älskar Sloggi, och endel av mina trosor som trots att dom varit SLoggi Maxi ändå känts trånga känns nu som nya. SKönt.
Hatar sånt som skär in och klämmer. Hata.

Singelmamman sa...

Jag måste också göra en troscheck. Men jag kommer inte ha hälften så många som du. Men de där skära in, de har jag också...

Bittan sa...

svårt att hitta trosor som är så där perfekta. Kan det bero på att min rumpa inte är perfekt ...kanske. Jag hatar trosor som skär in och klämmer och är allmänt obekväma. Och ovarma ;-) kram vännen

Märta sa...

Ibland undrar jag varför man spar på de där trosorna man kunde ha för ett X antal kilo sedan. Kanske kan man klippa och klistra ihop till dem till någon slags lapptäcks trosor?! :)

Göran sa...

Tjejen på bilden kanske också har problem med att hon svettas och blir varm när hon är ute och går. Då kan det vara praktiskt att ha en rullgardin framför Gustavadolfsbakelsen;-)

Malla sa...

härligt med powerwalks! :D kan du maila mig din adress please? jag har nog tappat bort den, och JA - din adress, jag skickar gärna till åland.
Spännande att vänta paket va? ;)

Nica sa...

Wohooo! Bra där - powerwalk! You rock!! (själv har jag suttit i soffan -och ätit - funkar sådär, va?)

pöss!

Huskatt sa...

Jädrar i havet vilken ordning! :D
Och bra där med promenixen! Snyggt jobbat och sällskap gör det hela lite roligare. Kan man öva sig i grenen "gång"..måste skynda, tigern kommer...