lördag 20 november 2010

Någon?

Det blev sovmorgon idag. Jag lär ska ha slagit upp mina gröngrumliga vid halv nio i morse, tittat ut på gråskalan och somnat igen. Vaknade blev väckt halv elva!!(nu ska ni komma ihåg igen att vi är + 1 timme här) Mannen har varit och handlat och undrade om jag ville ha frukost? Okey..... ska bara dra mig lite först ;o)  Den här veckan har tydligen slitit mer på en gammal kropp än vad jag trodde!

Innan jag åkte iväg hittade jag två lakan i mannens garderob(?), ett svart och ett mörkblått, så här ser de ut:


Jag tvättade dom igår, och nej, i vanliga fall knölar jag inte ihop rena lakan så här, men då det inte är mina/våra lakan så ansträngde jag mig inte nämnvärt med att hålla dom släta och fina. Lakanen är till 80 eller 90 cm bäddmadrasser, sådana äger vi inte ens. De har sådana där gummibandstjaffs runt om, kuvertlakan tror jag de kallas. Har någon av er haft med sig lakan när ni övernattat här? Ingen här hemma känner till dom! Ska även kolla med mannen om han haft dambesök när jag varit bortrest nån gång, och om han har, vad taskigt av dom att lämna tvätten till mig!! Om ingen gör anspråk på dom så kan ni önska er två nya lakan i julklapp!

7 kommentarer:

Renée sa...

Visst är det skönt att sova läääänge ibland...

Agneta sa...

De är inte mina, tror jag...
Ha en härlig lördag!
Här har vi snö och både barnen och jag är lyckliga!

Singelmamman sa...

Inte mina heller. Har inte sån säng. Synd. Kunde ha önskat mig nya lakan annars.

Ragnarufus sa...

hm...svarta lakan ?

Madelene sa...

Hehe, hade bara såna när vi var små. Slapp man dra rätt och få dom på plats efter man sparkat fotboll i sömnen. =)

Monica sa...

Kära älskade Fru Venus.....hur fan orkar du med detta tempo? Klart att du måste vara liiiite trött efter ditt flängande i veckan. Men vad jag läst mig till har ni haft jätte roligt! Då är det faktiskt värt allt.....fast det sliter på kroppen....hi,hi,hi.
Stor varm ärlig kram från mig.( mailar dig)

Shamrock sa...

Nope - känner inte igen dem. Men annars jag gillar "drapålakan"