måndag 8 november 2010

Nya delmål och belöning

Trots strålande sol var det - 5 grader i morse och min tunna vår/höst (året om) jacka kändes så där. Provade dunjackan, hej och hå Michelingumman, den blir säkert bra sen när jag får fast dragkedjan. Alltså, förutom mitt mål att se mina fötter när jag ex. duschar så vill jag också få fast jackan. I och för sig lär man ju förbränna fett när man fryser, men den varianten får vi köra nån annanstans än på sjukhuset och i skolan.

Belöningen då, ja det måste vara en kombination av måste ha och vill ha. Nya småtrosor modell upp till naveln. När jag klädde på mig såg jag att de båda trosor jag vill (kan) använda utan att få nåt rulla-ner-under-magen-skära-in-i-baken-fel, de har fått lufthål på sidorna. Sömmen som håller ihop sidenet (typ) och spetsen har gett upp! Inte för att nån ser det, men om man hamnar på akuten och världens snyggaste läkare sliter av mig byxorna så vore det aningen skämmigt om man ligger där med mammut-trosor med lufthål i sidorna där traktordäcket slipprar ut. Oj vad det här kommer att bli kul.

10 kommentarer:

Skuggan sa...

Varför går alltid dom bästa trosorna sönder där?! =) Och det där med vinterkläder är alltid lika jobbigt! Lycka till!

Fru Gårman sa...

Jo, mammuttrosor med hål är en syn för gudarna, har såna ett gäng jag också. Mitt mål tänkte jag skulle bli att kunna ha string så att det syns att man har dem. Vad tror du om det?

Chrissan sa...

Michelingubbe it is här med.;)

Gafflan sa...

Jamen sånna trosor har jag också och, tyvärr, verkar det som om det är dom jag använder mest...hmm...inte konstigt att dom går sönder för dom är ju typ utslitna.
Kram

Jesse-Paloma sa...

Tackar dig fru för dagens skratt precis innan jag ska bege mig till bussen och åka till praktiken! Hahaha...

Lysande ögonblick! sa...

Jag älskar mammut-trosor och vägrar använda något annat. :-)

Livsnjutaren sa...

Usch och fy för alla kläder som aldrig passar. Skönt att läsa att man inte är ensam med sitt elände. Jag kör en kickstart med Nutrilett denna veckan. Tror min våg gått ut i vild strejk.

Ezter sa...

Ja, dessa trosor! Skrattar när jag läser det och tänker på vad man fått itutat sig hela livet! Just det du skrev! Hela och rena underkläder om man hamnar på sjukhuset. MEn ingen sa nåt till mig om nån snygg doktor som sliter av en dem...men det var kanske det som var andemeningen!?

Cina sa...

Haha! Ja, varför blir det alltid så???? Du beskriver det så på pricken!

Sv: Nä, sannerligen har ingen unge dött av att cykla i -8. Och nu när nämnda barn ska hem från skolan är det bara -2..............;)

Huskatt sa...

Död och oina att bli påkommen med fula trosor!
Så här på ålders höst...ja jag förbereder mig för att komma dit med lite tur, så har jag redan i förväg börjar nyttja boxer-trosor. För att ha EN rumpa och inte två...hahahaha