tisdag 23 november 2010

Ölreklam!

Fick en kommentar där det sas att hon aldrig druckit Stallhagens öl från Åland! Det har inte jag heller eftersom min nya diet säger att jag inte ska dricka öl *harkel* och jag har ingen koll på hur det prisbelönta julölet ser ut heller, men, när jag googlade fram en bra bild såg jag att det numera finns på Systembolaget i Sverigelandet! För nån dag sen läste jag att julölet från Stallhagen blivit vald till bästa julölet i Finland för tredje året i rad, inte illa va! Så alla ölälskare där ute, gå till Systembolaget och köp hem eller beställ äkta åländskt öl från Stallhagen! Se se, schas nu!

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Då kanske jag ska beställa några i rent forskningssyfte ;D
Blev det några pepparkakor då?! Yngsta åt deg, bakade och har nu ätit upp ALLA pepparkakor som gräddades! Hon kan hon! ;D
PS. Jag "hjälpte" till lite med ätandet, mest av degen faktiskt. DS

Anonym sa...

Gott! Tack för tipset.

Essi sa...

Jag säger tummen upp för nya löften...förresten, hur är de med om du far hem till nån som köpt bakverk/bullar alt. lagat dom själv, vilken regel gäller här?
Här dricks de personligen inga heller nå öl men har hört att Stallhagens är goda och väldigt unika, inga sku väl Halonen ha servera dom annars under självständighets dagen ;)

Fru Gårman sa...

Åh, tack för info! Jag dricker ju hellre rödvin om jag ska vara ärlig, men en prisbelönt öl, dessutom prisbelönt som bästa julölen i Finnlandia, (och de om några bör ju veta) måste man ju bara testa!

Tantaluran sa...

Schkååååål....då!

Märta sa...

Åh! Jag ä l s k a r öl! Måste testas!
Skyller på dig om jag blir på pickalurven och börjar irra runt och sjunga julvisor i grannskapet. ;)