tisdag 23 november 2010

Vad tråkig garderob man har då!

Det blåser som fan där ute, och med andra ord även lite här inne. Hej täta fönster, hur är det och ha hängt med från 30-talet? I alla fulla fall bestämde jag mig för att skippa kortärmat och t-shirts nu och plocka fram vinterstassen. Där, långt inne bakom juvelskrinet på mittenhyllan låg mina tunt stickade polotröjor. Skrynkliga som fan. Körde en snabbtvätt (inte alla i samma maskin) och hängde upp dom på tork. "L" såg dom och sa: "Säkert varmt och skönt, men vilken tråkig vintergarderob du har!". Passar mig bra med andra ord då.

En svart, tre petrolfärgade, en grön, tre röda, en beige, en naturvit och en brun. Och den gråa jag har på mig.

12 kommentarer:

Gafflan sa...

DU ÄR INTE TRÅKIG! Hälsa "L" det :D
Du hade en massa fina färger, själv äger jag bara en polo och den är babyrosa :D
Kramar.

Fru Gårman sa...

Oj, det där var hur färgglatt som helst! Min garderob är lika färgglad som mitt sovrum. :D

Unknown sa...

Jag har inte en enda polotröja...och garderobens färgskala är svart/grått/lite lila och förstås "våran" röda tunika då...hur tråkig är jag på en skala???

Anonym sa...

I alla fall färgglatt!!
Min garderob är mest svart och vit... Lägg till att jag blir så blek att jag blir typ blå på vintern...inte snyggt, let me tell you!

Ezter sa...

Oj, vad många! Så många "vintertröjor" finns inte i min garderob!

Anonym sa...

SÅ mycket fint!!

Shamrock sa...

Oj det är som en hel regnbåge som hänger där

Malla sa...

Jag skulle gärna haft den uppsättningen polotröjor :D

Snäckskalsdalen. sa...

Du milde så många kläder du har! Jag har inte en enda polotröja - jag får strypkänslor om jag har det på mig.....

Rut-Knut-Tjut sa...

Tråkiga? Hos mig skulle det se ut sähär: svart, svart, svart, grått, svart, svart.

Sv: Jo man kan bygga om till mindre. Om det skapar mer plats åt var och en :) Fler rum alltså...

Knasterfaster sa...

Du kan ha en färg för varje veckodag. Jag har en svart polotröja.

Finnpajsaren sa...

Hihihi... så de säger ;-)