lördag 1 januari 2011

2010 / 2011 tillsammans med Singelmamman

Jadå, de kom, Singelmamman och sötaste tonåringen! Hon kom med klarblå himmel och solsken, en champagneflaska i varje näve, bubblande skratt och stjärnor i ögonen! Det här skulle bli ett bra nyår!

Vi började med lite champagne, söta och salta tilltugg, pratade, pratade och pratade. Fortsatte med liters flaskan med Venusvinet och pratade lite till! Hjälpte fnitterflickorna med deras middag och sen åt vi, i lugn och ro; Toast skagen, saffransrisotto med grillade pilgrimsmusslor och scampi och till dessert saffranscheescake. Sa jag att vi drack vin?

Mannen hade en plan, en riktigt bra plan bara vädret hade varit på vår sida. För nu lite efter klockan 23 snöade det som aldrig förr! Det snöade, snöade och snöade. Värre var att det blåste också, och det blåste kalla, hårda och snövåta vindar rätt på oss! Men, alla åtta byltade på sig, packade ner sittunderlägg, engångsgrill, korv och champagne x 2 (en barnvariant också) och gick ner till båthusen för att se fyrverkerierna som Mariehamns stad skulle börja sitt 150-års firande med. Ni kan läsa mer om det här hos kapten Haddock och även se lite bilder på fyrverkerierna som vi knappt såg på grund av all snö :-(

Det blev inget korvgrillande, det såg jag vädergudarna till, men Singelmamman gjorde sitt bästa av situationen ändå :-) hon önskade var och varannan förvånad ålänning gott nytt år, sjöng och dansade på vägen dit och hem, och hon kastade sig också ner i en snödriva för att göra en snöängel! Väl hemma igen fortsatte vi med salta tilltugg, mera champagne och vin och massor med prat, prat, prat! Klockan 01.00 firade vi in ännu ett nyår då ni i Sverigelandet är lite sena av er ;-) Klockan 03.00 anföll jag sängen, mycket nöjd med slutet på 2010 och början på 2011!

Anledningen till att jag är trött, sur och vaken nu är att mannen övar som bäst inför världsmästerskapen i snarkning, och för tillfället tror jag att han är på en delad första plats med en grizzlybjörn från Kanadas urskogar. Nu ska jag rusta till brunch och försöka få liv i resten av gänget, för tyvärr åker min favorit-Singelmamma snart hem. God fortsättning önskas ni alla, jag tittar in till er senare idag när huset är tomt igen...

16 kommentarer:

Chrissan sa...

Låter som en av de bästa sätten att fira in ett nytt år på.
Gott Nytt År finaste fru Venus!

Knasterfaster sa...

Det låter som ni har firat ett perfekt nyår! Snöängel *ler*.

Unknown sa...

Härligt nyårsfirande låter det som, trots oväder och irriterande morgon-snarkningar. Själv fick det bli alkoholfritt nyår pga tonårsjour ;-)

Gafflan sa...

God fortsättning på året! Ni verkar haft en supermysig kväll. Här hade vi också värsta kulingen men inslag av regn och plusgrader...så...idag är det iskana ute.
Kram :D

Tina sa...

Trist att ni missade korvgrillningen.... Men jag hade gärna velat se Singelmamman-in-action ;o)

Shamrock sa...

Vad är väl en snöstorm när man har en sjungande och dansande Singelmamma? God fortsättning på er allihop!

Ezter sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det :) God fortsättning på dig !

Petra sa...

Vilken fin nyår ni verkar ha haft.

Kram

Cajsas Faster sa...

Härligt gott nytt år...fortsätt så! Kram

Finnpajsaren sa...

Härlig kväll/natt. Kram och ha det fint!

Rigmor sa...

God fortsättning där på ö´n!! Vilket trevlig nyår det blev! Vädret var ju som det var, här tog det till och tokregnade, så alla bygator var om möjligt ännu halare sådär på nyårsnatten med champangebrus i knäna...
Ha nu en bra fortsättning på årets första dag!!
Kram

Elle sa...

Är alla män likadana? Har de världsmästerskap som jag inte vet om?
Min make sågade rätt bra han med. Jag stannade uppe en stund och plockade undan. Tänkte...oj, vad han snarkar, jag stänger nog sovrumsdörren!
När jag stod framför sovrummet upptäckte jag att dörren redan VAR STÄNGD!!!
Alltså, din gubbe ligger nog i lä och bör öva lite mer om inte Tyskland ska vinna världsmästerskapen i år!!
(är det konstigt att man inte är utvilad??)

God fortsättning!
Kram Elle

Åsa Hellberg sa...

Det där lät supermysigt. God fortsättning, Venus.

Lady Gaggig sa...

Låter som en supermysig nyårsafton, tycker jag!
Ja, förutom snarkandet då....

Min Gubbe ska vistt också ställa upp i tävlingen...HÖRDE jag! *morr*

Och så PÅSTÅR han att jag inte alls heller är "så dålig"....Tänk att han DESSUTOM snackar en massa i sömnen va?

Kram på´re!
Jenny

Ann sa...

God fortsättning till dig också. Låter som att ni hade en kanonunderbar kväll. Härligt !

Singelmamman sa...

Allt blir enklare om man sjunger och gör snöänglar! Kram och tack från trötter med dötter :-D