lördag 1 januari 2011

Fru Venus nyårslöften!

  • Jag ska gå ner i vikt, mitt nya liv börjar den 10 januari (igen) och jag satsar på en minskning på 21 kilo, med belöningar för varje gång jag gått ner 3 kilo! Och nu var det väl själva satan om det inta ska gå!!
  • Jag ska sluta äta aprikoser (det här är endast för din skull "J") och därmed också med mitt luktfria pruttande och brakande.
  • Jag ska ge vinden och källaren 1 timme i veckan - på 52 timmar måste ju dessa kaotiska helveten vara uppstädade och i ordning!?
  • Jag ska skriva 6000 tecken om dagen, fem dagar i veckan (då menar jag inte i bloggen)! Den första ska bli färdig och jag ska våga skicka in den till ett (antagligen flera) förlag!
  • Jag ska sätta fyr i ändan och försöka få fler skrivarjobb - livet blir lite roligare och jag sparar på min kropp.
  • Jag ska på allvar engagera mig mer i att få ett annat boende.
  • Jag ska försöka få igång mina "tant-middagar" igen - jag har saknat dom.
  • Jag ska köra igång en kampanj där jag ska försöka övertala folk att ta bort sina ordverifieringar på sina bloggar, annars måste jag skaffa nya glasögon eller sluta kommentera.
  • Jag ska under år 2011, åtminstone försöka, att åka på ytterligare två överraskningsturnéer till bloggvänner - det var så himla roligt! :-)
  • Jag ska på något sätt skaffa mig en stegmätare/räknare och gå minst 5000 steg/dag, till att börja med.
Är ni med mig? Pepp-pepp, tack gärna! En god fortsättning på det nya året önskas ni alla!

26 kommentarer:

Petra sa...

Go Fru Venus, go Fru Venus. Jag skall heja och stötta dig.

Kram

Ezter sa...

Jepp...jag är med...Men du? Jag har väl ingen ordverifiering, eller?

L8 sa...

Kommer att gå utmärkt! Heja.

Singelmamman sa...

Det fixar du!

Ezter sa...

Nu tror jag verifieringen är borta. Hade ändrat det innan, men ibland när man scrollar flyttar ju det man markerat...

Gafflan sa...

Jag är med, heeeeela vägen :D
Kram

Rigmor sa...

Men du, jag tror ordverifieringen fyller en funktion, har i bakhuvudet att det är en säkerhetsgrej, används som en kontroll för att hindra spam och liknande, som är datastyrda. Men jag kan ha fel, annars skickar jag gärna över ett par glasögon, vill ha kvar dej...
Kram

Shamrock sa...

Pepp pepp pepp. Allt det där kommer du att klara galant. Mitt tips är att sätta stegräknaren i BH:n. Smart att börja 10/1 - då hinner du tömma alla förråd och förbereda dig mentalt

Unknown sa...

Det var ingen dålig lista du har fått till... men det kanske är så det ska göras? Allt på en gång så att man inte hinner fundera så mycket ;))
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och skickar massa med pepp-kramar!
Det här fixar du!!

Unknown sa...

Det här ska du fixa! Vi peppar och hjälps åt. Efter alla år med mig själv har jag lärt mig att jag inte är något bra på att ro hem mina löften, så jag skiter därför i att lova mig själv nåt som jag sen struntar i efter nån månad. Men vi ska nog hålla efter dig ska du se ;-) Jag kan hänga på det där med 5.000 steg per dag, har precis laddat hem en stegräknare i min mobil och såklart ska vi tappa kilon och sen ha en segerfest i sommar.

Unknown sa...

Nu glömde jag fråga....har jag ordverifiering?

S sa...

Jag är med.
Och jag hoppas på norrlandsturné den här gången! :)
Om inte hoppas jag att vi kan ses ändå någongång! ;)

Och på tal om din bok, jag är helt övertygad om att den blir utgiven!
Kram

desperat hemmafru sa...

Lycka till med dina löften. Nu måste jag själv lämna några också. Suck.

Malla sa...

Jag ska peppa dig så mkt att du kommer ångra att du bad mig peppa ;)

Lisen sa...

Det här kommer du att greja hur bra som helst! Jag hejar förfullt!!! Kram

Chrissan sa...

Då kan vi ta varandra i handen.
Har lite mer än 21 kg att bli av med.
Men nu fan ska det gå.
Lycka till!

Tina sa...

Den champagnedrickande knubbisen finns att köpa på mitt jobb....

Du klarar säkert av att hålla löftena!!

Paradiset Kaos sa...

Klart jag vill vara här och peppa dig. Skriver kanske inte varje gång jag är in och läser på din blogg, men du ska veta att jag gör det varje dag och jag tänker att du kommer att klara det du vill.
Tänker också peppa mig själv genom att läsa vad du åtstakommer och försöka vara lika duktig.
Kram på dig!

Huskatt sa...

Det där fixar du lätt! Och 5000 steg..du, 2,5 km per dag, det knatar du lätt!

Frogprincess sa...

God fortsättning på 2011 :-)
Det här låter som en fullt realistisk lista med många bra mål !

Bibban sa...

Såklart jag är med och hejjar på dig :) Kram Bibban

Tant Grön sa...

Jisses vad många löften! Men det är väl bäst att jag också peppar dig, du råkar ju ha min hemadress..
Ta små delmål i taget så ska det nog gå bra!

Fru Gårman sa...

I´m on babe!!! Peppar hela tiden. Ja förfan, den där ordverifireringsgrejen, den gillar jag skarpt! Jag hakar på genast när den kampanjen startar. :D

Fru Gårman sa...

Förresten, jag har en sån där stegräknare över, vill damen ha den så säg bara till!

Anmaja sa...

Stegräknare har jag, för övrigt kan jag skriva av din lista ord för ord. Vete katten om jag inte gör det - och länkar förstås hit. Ooom jag gör det, ska suga lite på det...

Go forts!
A

Ann Granlund, textiltryckare sa...

Fin fortsättning fru Venus! Löfteslistan passar nog för flera än dig :-) jag trodde att man måste ha den där ordgrejen kvar. Kommer väl en massa skit annars?