söndag 2 januari 2011

Skilda sovrum

Jag försökte till klockan 01.30 sen gav jag upp. Tog lilla Totsie under ena armen och mobilen i den andra handen och knatade in i "J":s rum och la mig för att sova där. Alla  fina överraskningar till trots, det finns gränser! I natt har mannen vunnit över den kanadensiska grizzlybjörnen och är ensam världsmästare i snarktävlingen, och inte bara det, han har vunnit för tre år framåt för tävlingsledningen tror inte att de i framtiden kan hitta en värdig motståndare! Jag fattar inte vad som hänt, men det är värre än nånsin, han borde kolla upp bettskenan för den hjälper inte mer!

Nu sov jag inte så bra i annat rum och i en annan säng. Ungen har en kudde hög som Kebnekaise och täcke tjockt som polarisen, och Totsie försökte få en av mina bröstvårtor att lossna när hon hade sovit färdigt :-( Klockan åtta när jag hörde att mannen vaknat till lite gick jag tillbaka till min sänghalva, gav mannen onda ögat och skulle vila en stund. Vaknade klockan elva!! Hej vad det blev mycket gjort på förmiddagen idag! Eftersom det ändå skitit sig tar jag min frukost med mig till soffhörnan och kollar på ännu ett par avsnitt av Desperat housewives!

12 kommentarer:

Renée sa...

Lider med dig... Skicka mannen till en läkarmottagning! Han kanske lider av sömnapné!

Lady Gaggig sa...

Uschligt med såna "snarkofager" ....(;
Och inte är det nog särskilt bra heller för dom själv..

Tjatar på min Gubbe också att han borde söka hjälp, men att få dom TILL det!?!?
Jisses....så envis man kan vara då!

Därav tillbringade jag halva tiden i natt på soffan!
Kram, Jenny

Singelmamman sa...

Usch för att ha en TotsieTaliban i bröstvårtan. *ryser* snarkningarna låter fruktansvärda.

Unknown sa...

Där åkte jag snabbt tillbaka i tanken till mina ständiga vandringar till annan säng för att komma undan de minst sagt högljudda ZZZZ från X:et. Undrar om det inte är bäst ändå att vara singel...sover i varje fall mycket, mycket bättre nu ;-)
Ska nog lägga till i min kontaktannons: "Snarkar du? Sök vidare!"

Fru Gårman sa...

Usch vilken jobbig natt. Tur att du fick behålla tuttvårtan i alla fall. Om jag var tvungen att byta säng skulle jag bli tvungen att gå till grannen, så vi får hoppas att det inte blir några snarkbesvär i det här huset. ;)

Knasterfaster sa...

Har ni provat med sådan där snarkspray? Det finns visst något skum också som man kan spraya i näsan. Jag läste just reklamen från Apoteket. :)

Livsnjutaren sa...

Inget kul, min stackars jobbarkompis provade sprayet men usch nä det tvingar jag henne inte till mer. Var som tjock grädde som fastnade i halsen på na typ. Men visst är det jobbigt att ligga och lyssna. Skicka han till läkare, måste gå att fixa.Mys hela dagen vet ja.

Caja: sa...

"Skratta och hela världen skrattar med dig, snarka och du får sova ensam."
//Anthony Burgess

God fortsättning på det nya året med eller utan snarkningar ;-)/caja

Ezter sa...

Snarkningar är hemskt! maken snarkar, men värst är Hunden!!!! Fruktansvärt oväsen!

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket härligt nyårsfirande ni verkar ha haft, roligt och pratigt och utprovande av bubbliga drycker. Det låter precis som det skall vara.

Och dina löften, puuuuhh......så många! Men du är duktig, du har ju mål i alla fall.

Vad jag otvivelaktigt hänger med på är det här med ordverifieringar, jag tycker det är oerhört tröttsamt och hade kunnat kommentera hos många, många fler om inte just detta satt stopp i hjulet.

Men han är väl för bra din "Mannen", en resa till till Budapest och en till Istanbul. Kan man få det att smitta, tro?

Så vad gör det om han snarkar lite......

Ha en riktigt fin dag, solen tittar fram här och nu drar jag upp på fjället!

Stora fortsättningskramar från jag.

Monica sa...

Tass, tass nu är jag här......kommer in i "skilda sovrum"....ja, det där kan vara problem.....men han är ju snäll mannen. Men be honom söka hjälp! För det är viktigt att Fru Venus får en god nattsömn!!! det sägs att god sömn är A och O för ett gott välbefinnande!
Var rädd om Dig vännen( jag mailar dig)
Varm kram från mig.

Dehäreja sa...

Tja va ska man säga? Mer än att snarkning kan då va e ett jäkla bekymmer och inte bara för den som snarkar! Kör honom till läkaren vettja!

God fortsättning!