lördag 1 januari 2011

Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas, Mannen är inte riktigt klok!

När jag sitter i soffan med tårar i ögonvrån och tittar på Daniels tal till Victoria under deras bröllopsmiddag (repris på ettan) och äter cheesecake och sippar på ett glas vitt, frågar mannen:

"Har du någe planer för sista helgen i januari?"

"Nää...", säger jag. "Syrran kommer ett dygn andra helgen i januari, men annars vet jag inget!"

"Vad bra, för jag har bokat en fyra dagars resa till Budapest då!"

"Va! Istället för Istanbul i mars då?" (lite sur)

"Nej, Budapest nu och Istanbul sen. Är det okey?"


Så, visst, okey, om 28 dagar ligger jag här igen då! Jag gillar Budapest, det gör jag, och nu vet vi lite vad vi vill göra och se eftersom vi var där i mars, men herregud! Jag tröstar mig med att denna resa för oss två är skrattretande billig, kostar bara hälften av vad vår julmat kostade! Var och varannan dag muttrar jag över grejer mannen gör, precis som han säkert gör om mig, men överraska, det kan han! Den mörka mannen till höger på bilden, det är "min" tokstolle! :-)

23 kommentarer:

Madelene sa...

Oj oj då! =D Det var inte dåligt!
Vilken bra man du har. Hihi.

Tant Grön sa...

Härligt! Kan en viss svensk make få gå en kurs hos din sambo för att lära sig detta med överraskningar och resor?

Anonym sa...

Snacka om trevlig start på det nya året!!;)

Petra sa...

Ojojoj. håll i den mannen. Kram

S sa...

Kärlek.

Unknown sa...

Går det att klona denne man tro??

mary-ann sa...

tycker att din man kan ha kurser för andra män i hur man gör sin fru nöjd och lycklig-och då menar jag överraskningar förstås :p

L8 sa...

Behåll honom.

Ezter sa...

Vilken man :)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

God fortsättning !

Det var inte illa.Aldrig varit med om något liknande.Inte som gift.Kanske som barn, när Pappa hade sina idéer ja, Mamma också för den delen, men hon for helst själv.
Det är väl bara att packa väskan och ha det så trevligt

Kram Mi

Singelmamman sa...

Najs! Han kan suprajsa han.

Shamrock sa...

Daniel släng dig i väggen säger jag. Herr Venus vet hur man visar kärlek med små överraskningsresor... Ha det så kul

Chrissan sa...

Wow! rena rama kinderägget den där herr Venus.:)

Livsnjutaren sa...

Finns inga ord;) Vilken man.

Realisten sa...

Heja mannen!
Jag gillar också Budapest.

Ninis sa...

Oj, ad roligt :)
Stannar ni till i Malmö på vägen?

Anonym sa...

Kan du ha "manne-kurs" i overraskelser?

-Gro

Fru Gårman sa...

Yee!! Underbart! Gos fortsättning vännen!
God menar jag, eller asch, du kan få lite gos med tycker jag! :D

Anette sa...

Jisses, vilken underbar romantisk "tokstolle" du funnit.
Vill också skicka min make till "Venusmannen" på kurs.

Ancan sa...

Förstår att du håller hårt i en sådan trevlig man.
Bara att gratulera dig <3

Sus sa...

Kan din man ringa min och berätta vad en kvinna vill ha?

Märta sa...

Är det okej?! Vilken fråga!
Tur att han snarkar som en grizzlybjörn annars vore din man lite FÖR bra för att vara sann!
Vilken härlig tid du har framför dig!!
*kramar*

Frogprincess sa...

Å vad det lät härligt. :-)