onsdag 12 januari 2011

Vill bara tala om att...

...det snöar ute...
Jag har fortfarande ont i bulan-rygg-rumpan.
Jag är sugen på något gott, typ choklad...
Jag ska laga stekt gös och blomkålsmos till middag.
Att konfirmationskorten var svindyra...*suck*
Jag har skrivit sex kort idag och gått till postlådan med dom.
Jag var ganska snygg när jag gifte mig för drygt tjugo år sen.
Men jag var mycket smalare drygt tio år senare när skilsmässan gått igenom.
Skägget på min haka blir mjukare ju längre det blir.
Det snöar fortfarande ute.

14 kommentarer:

Petra sa...

Haha, SÅ farligt är det väl inte?

Shamrock sa...

Haha, det där med skägget känner jag igen

Rigmor sa...

Ha, ha...här börjar det mörkna nu så jag slipper bli irriterad på att det kommer mer snö...halt som f-n är det under detta pudertäcke iallafall. Men kära vän, vi är ju som ett vällagrat årgångsvin, men ser det inte utanpå förpackningen utan måste upplevas för att kunna njutas av!!
Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Vi kunde se våra fötter utomhus ända till ½4 idag, det du. Men halt och snö är det. Och trött är jag.
Kram

Finnpajsaren sa...

Tack snälla rara söta omtänksamma du för kortet i brevlådan! Puss o kram till dig!

Nica sa...

Här har det faktiskt slutat snöa, noterar jag när jag tittar ut. Men det har snöat i snart typ åtta timmar...
Jomen det behövdes ju.
Verkligen.

Jag pussar på nosen, klappar snällt och säger bara:
Åh, vad jag tycker om dig!!

Tigris Predikantan sa...

Ha,ha,ha ... ja du, vad skall man säga!
;)

Lena sa...

Vi är vackrare nu med vår livserfarenhet. Vi står stadigt på jorden trots alla smällar, så smala som vi var i tjugoårsåldern hade vi fallit som käglor var gång det blåste kuling... Vilket det gör alltsom ofta! Kram

Fru Gårman sa...

Jag är också sugen på choklad. Eller smågodis. Eller vad som helst med kolhydrater i form av socker. Vad som helst.

Caja: sa...

Tack för värdelöst vetande...eller värdefullt kanske...jag vet ju nu vad jag har framför mig...mjuka långa hår...på hakan...

mysigt ;-D/caja

Black Iris sa...

Tokfia!!!! Hihi

Kram Maidi

Mollamaja sa...

Jag beundrar speciellt det där med skrivit 6 kort och gått till postlådan med dem. Jag som inte får nåt sådant gjort ALLS. Men du är ju rätt duktig på det :-)
Kramis

Gafflan sa...

Choklad ska jag äta på lördag! Numer blir det bara lördagsgodis. Men oj vad sugen jag är på choklad just nu...
Kramen

Elle sa...

...det regnar ute...
jag har ont i ryggen och nacken
Jag är sugen på glass
Jag har lagat köttfärs till middag
Jag var ganska gravid när jag gifte mig för drygt arton år sen
Jag är mycket smalare idag
Skägghåret på min haka rycker jag ut
det regnar fortfarande ute

Vilken tur att du inte glömde mellanslaget. Eller har du skickat sexkort?