måndag 21 februari 2011

Känsliga läsare varnas - igen!

Vi vet ju alla att när vi blir äldre så grånar vårt hår (jo då, förr eller senare). Uppe på skallen är jag ganska grå, under armarna och på benen ser det mörkt ut, nästan svart. Just där skulle jag kunna vara platinablond. Håren på hakan är kolsvarta eller kritvita och grova som strumpstickor. När andra får tennisarmbåge så får jag skäggplockarpekfinger.

Men vad jag funderar på är kalufsen söder om traktordäcket. Förutom att den är duktigt grådassig så har jag kommit på två andra viktiga saker. Om jag tar tag i det nedre traktordäcket och liksom lyfter upp det/magen så åker den krulliga grå-svarta kalufsen som växer på det som kallas venusberg, upp till navelhöjd!? Vilket betyder att man har hårväxt på ett ännu större område än tidigare. Bermudatriangeln sträcker sig mellan lår och det som på en del människor kallas midja, från sida till sida. Så jag släpper traktordäcket och tanken på maglyft.

Sen om vi går ännu längre ner (eller in) så har vi själva "P" (paradiset eller prusiluskan, välj själv). Förresten, på finska heter det "pillu", kom jag på nu. Om jag minns rätt så brukade det vara ett rosa-rött, daggvått, sidenaktigt område som jämfört med mannens kulor kunde se ganska bra ut. Eller så var det något jag såg i nån tidning nån gång, minns inte riktigt. Vad jag däremot minns är att den inte var gråaktig!? Nu om man ställer sig framför en spegel och lyfter upp traktordäcket så ser man en provbit på mio´s soffa i grått buffelskinn! Vad hände? Och när?


22 kommentarer:

Unknown sa...

Hahahha,dagens garv,ett tips gå ut och hämta grästrimmern så har du löst lite av problemet..:)) Underbart med människor som vågar vara fräcka..Ha en bra dag nu..KRAAAM från mig!!!

Jesse-Paloma sa...

HAHAHAHAHA underbara du!!

Tack för dagens garv innan jag faktiskt ens har kommit i säng ännu sedan i söndags morse! Men om en timme så ligger jag, platt som en pannkaka och sover leendes. hahahaha TACK!

L8 sa...

favorit i repris! :-) /L8

Cia40 sa...

Hihihihi......
Lägg på några år till,(som jag)då växer det inte på pruskiluskan längre, utan runtom,och utmed....det i mitten (läderbiten)ska vi inte tala om...
Så det som en gång i tiden såg ut att vara en
härlig Mio-soffa, ser numera ut som en soffa med endast tyg kvar på ärmstöden...hihi

KRAMAR Cia:)

Kicki & Jörgen sa...

ASG!!! Tack för morgonens första skratt ;-)

tjocka muppens blogg sa...

Hahahahaha....jag satte kaffet i halsen av skratt! du är för skön!!!

Bibban sa...

Du är la för härlig, och av nån väldigt konstig anledning så målade jag upp en bild av dig just nu ;)))))))))

Gafflan sa...

Hihi! Du är underbar :DD
Appropå håret i dom undre regionerna...en kompis sa att det var lite tröttsamt det där med att ha "f***a från höft till höft" så hon gjorde en brasilansk vaxning =)
Kramen.

Unknown sa...

Åh herregud..jag trodde jag var härdad vid detta laget tack vare dig men....;-)

Åsa Hellberg sa...

haha, Tack.

bokhyllan sa...

Hahaha...
Alltid lika roligt att läsa din blogg!
Kram.

Renée sa...

Känner igen detta med hårväxten, där har jag börjat komma upp i djungel-växt! Resten har jag inte kollat än men jag hör av mi9g i så fall!

Nica sa...

Du är fan inte klok! Tack o looov!
Åh, det skrattet behövde jag.
Och ja - jag ser baske mig likadan ut. Framför allt det där med den uttöjda huden... alltså, när vi har gått ner i vikt sen, kommer det att hänga som grå håriga gardiner då, eller? Jag bävar...

Pöss!

Malla sa...

Hahahahahah!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur i h-vete ska jag ens våga som singel titta på en "pöjk" efter detta, jag vågar knappt annars.....
Va f-n, klart vi kvinnor kan,vi säger att så här ser alla ut, mycket mjukt e skönt och du måste vara färgblind.....

Kärlek.....

Ett stenkast från Fyndet sa...

Oops, får sluta läsa din blogg på arbetstid, kollegorna undrar...

Tack för dagens garv!!!

Ninis sa...

Men det är väl inget fel med buffelskinn? Det åldras ju så fint bara man sköter det ;)

Monica sa...

HAHAHAHA!!!
Tur jag redan druckit mitt kaffe annars hade jag nog satt det i halsen... ;D;D
KRAM

Caja: sa...

Hahahaha du är ju för rolig du...pratade nyss med Moster Malla...hon undrade om jag varit här inne hos dig ännu, jag gav henne mitt nekande svar...jag har ju inte ens kommit ur pyjamasen än...men nu är jag här...och guud människa...var får du allt ifrån....Tack för att du bjuder på dig själv så himla mycket. Om jag vill träffa dig i verkligeheten??? Jag är rädd för att min bild av Fru Venus faller i bitar då...om vi ses ska jag ha världens svartaste solglasögon på...eller ögonbindel för jag vill inte bli av med den bilden jag har på näthinnan....

Kram söta du/caja

Lippe sa...

Ajajajajajj.....undrar hur många medelålders damer som skrevar över en spegel och kollar färg och sådant den närmaste tiden?
Love u

Fru Gårman sa...

hahahahahahahahahahahahahaha....................

Ulrika sa...

Du är lika knäpp i kubik som det andra kan vara ;)
Du är bäst!
;)

Shamrock sa...

Ack dessa livets djupa frågor