fredag 18 mars 2011

Fredagsmys? Tror inte det...

Vilken dag! Uppe med tuppen, vilket var tungt då de senaste tre nätterna varit helt sömnlösa eller oroliga. Nu har vi i alla fall tömt köket i stugan, börjat riva lite och fått spisinsatsen installerad av två jätteduktiga och trevliga killar. Så här såg den öppna spisen ut innan vi började:


Här jobbar killarna som värst bäst:


Och så här ser det ut när insatsen är på plats:


Nu får vi värme i kojan på ett kick utan att behöva elda för kråkorna. Kupan måste fixas också, lappa lite skador, rappas om och målas. Kommer att bli fint som snus. Vad gäller soffbestyren så kan jag tala om att den mörkblå vi har är såld :-) och den nya då hämtas imorgon. Tanken är att stugan ska bli mer vårt andra hem och inte bara en sommarstuga, och då är soffan vi har mera än "titta" soffa än en "ligga o mysa" soffa.

Knasterfaster, du kan helt klart ligga även i den nya soffan, annars har vi ju gästrummet eller gäststugan i bastun. Gitta, vad roligt att en "anonym" ger sig till känna, du är välkommen, besatt eller inte ;-)) Och visst har du rätt Fru Gårman, stugan kommer att bli lite i New England stil; blått, vitt, beige och aningen rött. Ja, med undantag för sovrummet, där har jag flippat ur med mina varma röda och gula färger. Men första ska det målas oceaner av tak och väggpanel...

Jag har fått frågan om jag har vägt mig idag? Svar nej. Tänker inte göra det heller, kanske inte på två veckor faktiskt. Jag blev ju lätt deprimerad när jag provade kläder och bikini tidigare i veckan, så varför bli svårt deprimerad när jag ställer mig på vågen? Nej, jag ska ta en snack med Kapten Haddock om hans specialbröd nästa vecka och sen ge mig en spark i mitt friska arsel. Men nu har jag en date med John Blund. Trött som en tok är jag, så fredagsmys ni, jag ska sova. Nattikram!

Just ja, tack och hej, ännu en följare!?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Har intagit 2st Haddock bröd idag, verkar fungera.
Mässkalle

Lena sa...

Var rädd om ditt arsle!!! det är ju nyrenoverat:)

kram

Gafflan sa...

Det blev fint med insatsen i spisen och soffan är perfekt :D
Natt i natt

Fru Gårman sa...

Härligt med insats! Vi har bara en gammal gasolvärmare på stugan, har funderat på att investera i någon gjutjärnshistoria, men egentligen är det onödigt så vi ändå inte kan vara där ute på vintern. Men för mysfaktorn och regniga dagar skulle det ju vara bra! Jag har också tappat en följare idag. :)

Huskatt sa...

Imponerande att du orkar fixa och greja! Det blir säkert fint som snus :D Och det är väl ingen lag på att man måste vara duktig alla veckor med vikten? Tro mig...ALLA slarvar in i mellan. rätt friskt dessutom ;)

Livsnjutaren sa...

Å vad härligt jag känner värmen från insatsen ända hit. Hoppas du får sova jätteskönt nu då. Här är vi snudd på insnöade idag. Kolla in till mig när du hinner och se hur min bil såg ut imorse. Riktigt deprimerande.

Dehäreja sa...

Wow va fint det blev!

Singelmamman sa...

Ser superfint ut. Jag kommer trivas, det kan jag lova. Och kanske du faktiskt tröttnar på att ha mig där.
Och när det gäller vikten, bli inte arg på dig, titta på siffrorna på vågen, skriv ned dem och gå vidare. Det blir inte bättre av att du straffar dig med att tycka att du gjort fel. Bakslag kommer hela tiden. KRAM!

Ezter sa...

Det ser så mysigt ut, hoppas ni får många fina dagar i er mysiga stuga!

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Men här har det ju hänt hur mycket roliga saker som helst. Ny ändalykt och nytt hem ju med massor av nya detaljer i, spis och soffor och kök på gång, men är det då inte för kul! Och snygga grejer, huuhh, va kul.
Jag förstår att det blir lite mer än sommarhus.
Och vilka Ålandsbilder....mmmm....
Gott att vara tillbaka och kolla in allt igen.
Agneta kram

Maja sa...

Det ser jättefint ut!!! mysigt!!

Lippe sa...

Verkar som om din stuga blir helmysig!! Jag har rött, gult och grönt i mitt sovrum, det står för passion, intelligens och harmoni. När jag byggt mitt hus färdigt insåg jag att alla rum som jag bestämt var det gult i och det har dessutom gul fasad, hmmmmm...
Jag har länkat till ett av dina inlägg idag, det fanns vid ett tillfälle på sjukhuset ett klockrent tillfälle att tänka på kära Fru Venus!!
Sov gott :)

Susjos sa...

Åh,va fint det blev :)
Hoppas du sover så gott nu! KRAM från nattugglan :)

Mufflo sa...

Det ser skönt ut med spisen. Mysigt att värma sig framför!

Knasterfaster sa...

Nu blir jag sugen på att göra om i svärmors stuga. Det är så spännande att följa er renovering.