fredag 18 mars 2011

Fru Venus älskar Blocket.se

Vi har ju vår nätförsäljning här på Åland men det är en fis i rymden jämfört med Blocket i Sverigelandet. Nu har vi fyndat en andra gång på en vecka. Förra lördagen hämtade Mannen en köksspis ganska nära hamnen i Grisslehamn och imorgon ska vi hämta en blå hörnsoffa från Fogia, ett riktigt kap!. Me like :-) Så här ser soffan ut som nån gärna får köpa av oss för 300 €:

Det är en bäddsoffa och fläckarna på ryggstödets tyg sitter på kameran

Så här ser soffan ut som vi ska hämta imorgon:


Mys-pys-mojs-soffa :-) Ja, jag vet att den är blå, men jag kan leva med blått på stugan, det är liksom lite hav och himmel för mig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men.... Er är ju mycket snyggare!!!

Annica sa...

Jag tycker den nya ser skönare ut. =)

Anonym sa...

Jag skulle aldrig bytt soffa, er gamla är mycket bättre (obs. min åsikt).

Jag kan faktiskt presentera mig med det samma. Jag heter Gitta och bor i Villmanstrand och "tyvärr" har blivit nästan beroende av din blogg :)

Helena sa...

Jag gillar den nya, den ser så skön ut. :)

Knasterfaster sa...

Den nya har liksom 3+2 i rätt ordning. Är den nya också en bäddsoffa? Det gör inget om den inte är det. Jag kan sova i den ändå. :)

Fru Gårman sa...

Alltså. Det där kommer att bli toksnyggt med ett marint tema på stugan, vitt, beige, rött och blått. Så där svenskt/finskt marint med inslag av new england stil. WOW! Nu har jag inrett hela er stuga! Fast först måste ni börja med att måla allt furu i vitt! ;)

S sa...

Vad bra att du fixar till er stuga, jag ska snart få börja fixa i vår med. Vi kör också med budgetvarianten så det blir bra att få lite tips! Soffan är snygg, den ser dessutom skön ut. Ryms jag och min familj där kanske? (eller bara jag, nu när jag tänker efter... *s*)

Kram!

Monica sa...

En riktig härlig kuddsoffa!
Herr C sitter och mumlar något om att han blev sugen på att slagga där... ;)
Trevlig helg!
KRAM

Lysande ögonblick! sa...

Älskar Blocket. Har fyndat så mycket på den sidan. :)