lördag 9 april 2011

Kattliv


"Jag gillar paprika, syns det? Husse brukar låta mig tugga av den spetsiga ändan och ser skär han av en bit åt mig, gott! Nästan lika gott som gurka, men mjau vilket liv det blir när jag tar hela gurkan och springer under sängen med den. Totsie vrålar matte då. Mjaukram till er där ute".


"Jaha. Det är jag som är Zorra. När jag ligger så här kallar dom mig för "Sälen"!? Matte påstår att sälar ligger så här, men jag bryr mig inte, det är skönt att ligga med frambenen vikta bakåt (?). Jag brukar gömma mig på fotpallen som står under mattes skrivbord när jag inte orkar med hon där talibanen. Det är en jobbig liten skit, hoppas dom tar henne med sig idag. Jag vill sova ifred. Nattimjau på er".

PS. Idag ska vi gratulera Snäckskalsdamen DS

13 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Pusspåsnuten till er båda fina och till gullematten!

Pinglan sa...

Så söta de är!!

Lippe sa...

Blir så glad när jag ser Totsie för det var ju inte så länge sedan det var illa med den katten!
Äta paprika? Snacka om att vara annorlunda kisse! Liggstilar är visst också väldigt individuella där ute bland öarna :)
Men ni är så fina!! :)

Helena sa...

Vilka sötnosar! Så härligt att Totsie håller sej frisk med. Tog ni förresten kontakt med kattmatstillverkaren? Visst var det nån sten eller stor benbit i maten som gjorde henne sjuk förut?

Dehäreja sa...

Sötnosar!

Anonym sa...

Kära fru venus, nu har jag läst ikapp mig. Vad du orkar slita och hålla på, med kissar, barna ochs tugan och dessutom arbetsledare. Och det går åt att hålla sig ajour med vad hantverkarna tänker hitta på, så att det blir som man vill. Tråkigt med lillflickans sjukdomar, man tycker att det borde var mer än nog med en sjukdom, men sjutton heller... Tur att du har mycket skoj inplanerat också, för det går åt när du sliter så. Och tänk vilken härlig sommar ni får i stugan, som ny och fin. Ha det så gott och var rädd om dig!
Hulda

Milla sa...

Hahaha, paprika, gurka..låter som något att testa på vår lilla kisse här eftersom han tror att han tillhör gnagatsläktet.
Mysig berättelse från två goa katter.
Kram

Cajsas Faster sa...

Har ni blivit med stuga? Vilket jobb det verkar vara men ett kul sånt kanske? Det blir väl fint och skönt till sommaren får vi tro!"

Ha en skön kväll, Kram Marie

Fru Gårman sa...

Zorra och vita faran, de skulle bli ett perfekt par. Hon ligger som en säl hon med. :) Dessutom råkar hon se ut som en också. hihi...
Kramen!

Magica de Hex sa...

Sötnosar! Min lilla katt - Lill-Babs är väldigt lik din svarta katt. Nolle, som är en Maine Coon, ligger på samma sätt, med bena vikta bakåt.

L8 sa...

Ivar äter mest ost...han e en sann LCHF-katt(om det finns såna) Vi brukar kalla honom hönan när han ligger så där men det kanske är mera sällikt../L8

Ulrika sa...

Tja, något nytt kan man lära sig varje dag. Gilla paprika? Gurka? och att en katt kan göra det är ju märkligt.

Allis var galen i rå abborrfile, hon dregglade så att det blev en pöl där hon satt. Hjördis tigger allt. Hon gillar bullar, kex, ost, grädde, korv, leverpastej, vindruvor, marmelad, choklad och det mesta annat. Jo, sallad kan hon också äta.
Men inte gurka och paprika, där går gränsen hälsar hon till Tootsie....

thaddeus pysseltass sa...

Men syrran!
Har du blitt vegan? Här hemma käkar vi helst fiskfilé, husse filéar tillåme strömmingen åt oss. Vi har förresten fått en lillasyster, Måna-Lysa, hon hänger mest vid mjölkbaren och där är det tydligen happy hour nästan jämt. Du skulle se vad tjock hon är...

hälsningar
brorsan