lördag 9 april 2011

Jag vet att det är dumt att säga så...

...men ibland, korta stunder, mest på kvällarna, önskar jag att vi inte hade en stuga som vi börjat renovera. Trött i kropp och själ är bara förnamnet av de fyra namnen jag bär. Jag håller med Mannen om att nu ger jag vi järnet att det blir färdigt och sen bara njuter vi - tillsammans. Det blir inte så mycket annat tillsammans, varken motion, boink-boink eller roligheter. Just nu har vi suttit i soffan en stund och tittat slött på varandra och gemensamt bestämt att vi satsar på sängen - ikväll igen. Hoppas ni har en fartigare och roligare lördag kväll, jag säger natti natti och hoppas att mina aprikosfisar inte ska hålla Mannen vaken.

11 kommentarer:

Ninis sa...

Han får väl boinka ut dem så kan han sova gott sen ;)
Ska leta upp awarden nu :)
Sov gott!

Shamrock sa...

Dina aprikoser och min medicin...

Realisten sa...

Godnattkram, vännen!

Renée sa...

Visst , ni kanske får lön för mödan sen men ta det lite lugnt! Ni kan väl njuta ändå, lite i taget? Var lite sparsam med din energi så du inte sover dygnet runt till slut, KRAM!

Singelmamman sa...

Nä, något fartigare har jag inte om jag inte pratar amerikanska...
Orkar knappt vara vaken idag heller.

Dehäreja sa...

Tuffa tider, hoppas ni återhämtar er väl! NATTI!

Malla sa...

duktiga ni är!
sov sött :)

Märta sa...

Renoveringar kan verkligen suga musten ur den mest hängivna gördetsjälvare. Men jäklar vad nöjd man blir när det väl är klart!
Och du, härligaste goaste Fru Venus, jag har sannerligen inte glömt dig heller och jag blev själaglatt varm i hjärtat av ditt vykort!
Snart är jag tillbaks igen! :)
Bamsekram på dig!

Lippe sa...

På måndag kanske du/ni ska ha renoveringsförbud??
Klart att du kan önska att du inte hade en stuga att renovera - du vill ju ha en renoverad stuga!!
Var rädda om varandra nu!
Natt-natt-kram ♥

Fru Gårman sa...

När du är klar kommer du att njuta för fulla muggar! Men glöm inte att vila mellan varven på vägen... KRAM!

Madlar sa...

För 22 år sen köpte vi vår lilla stuga som vi renoverat, byggt till, byggt om o haft som gemensamt projekt. Huset har växt o förändrats med familjen o även om jag ibland i trötta stunder önskat flytta till hyres2a med fastighetsskötare så vill jag inte ha detta ogjort. Vad skulle vi annars gjort av all ledig tid tillsammans? Suttit i soffan o glott på tv? Gemensamma projekt är positivt för förhållandet.