torsdag 28 april 2011

Några tips så här i all enkelhet

Om du får för dig att prova ungarnas nagellack på de nya stortånaglarna som blev överkörda av en rullstol förra året kan jag tala om att penseltvätt inte är samma sak som aceton sen när du vill ha bort det.

Ingen människa tror att två ihopväxta ögonbryn under luggen är just lugg.

Att måla panel på vägg är inte ett dugg roligare än att måla det i tak, bara obekvämare och skitigare. Modell krypa-runt-på-golvet-obekvämt.

En stad sover aldrig, inte ens en liten stad. Om du tror att du kan gå ut på balkongen efter morgonduschen, lämna handduken där på tork och gå in naken utan att någon ser dig har du fel. Fel med stort F.

Om en karl visslar efter dig ute på gång-och cykelbanan är det inte för att du är ovanligt snygg just den dagen, utan för att hans hund står och pissar i dina buskar vid trappan.

10 kommentarer:

Gafflan sa...

Haha. Bra tips :D
Kram

Singelmamman sa...

:-) Men jag hoppas att din dag blir bra och att du får lite tid för dig själv. Kram!

Fru Gårman sa...

Kanontips! Sol på dig idag! Kram

Livsnjutaren sa...

Ajsing vilken tur du varnade för dessa saker idag. Och du gubben som äger skogen bakom mitt har bestämt sig för att gallra, så nu kan jag inte sola näck eller något längre. Alla som går på promenadstråket där har fri insyn nu. Skiiiit!

Chrissan sa...

Tack för tipsen! Hoppas du får en riktigt bra dag! Kram

Rigmor sa...

Är det sånt där som kallas livserfarenheter också...??
Kram

Lippe sa...

Hahaha!! En vanlig dag hos Fru Venus!!

Ezter sa...

Låter ju sådär tycker jag :)

Monica sa...

Tack för alla bra tips! Var nu rädd om Dig kära Frun och ha en bra Dag.

Lippe sa...

Jag har skickat en award till dej!