torsdag 28 april 2011

"Jag stannar här, jag har det bra!"

Zorra
"Om Matte en gång släpper ut mig på fri fot ute på stugan kan hon inte förvänta sig att jag kommer när hon ropar på mig. Jag sitter bra här, lite på avstånd. Går fram till trappan och äter maten de lämnat åt mig, men först när de åkt iväg för dagen. Jag vet exakt vad de gör annars, försöker fånga mig! Jag saknar visserligen lite smekningar och kel, mest saknar jag mellanmatte, men vi får ta det sen i augusti. Jag vet också att hon där snabba lilla svarta odågan myser där inne framför brasan, men inte jag, pantrar sysslar inte med sånt!"

 Totsie i "sin" fåtölj framför brasan

4 kommentarer:

Petra sa...

De var ju snällt att de lämnade mat till dig!

Snigel sa...

Du vet hur de där människorna du bor med ska tas! *tummen upp*

Lippe sa...

Pantertankar!

Gafflan sa...

Zorra får gärna tala om för matte att hon har mail :D