torsdag 28 april 2011

Projekt nr 1 - före och efter

Jag fick ju en idé mitt i all stugrenovering, eller egentligen två, men här är resultatet av nr 1, en billig och bekväm fåtölj från IKEA som efter många år var dassigt naturvit och kattklöst::


En tjock sammetslen pläd/överkast från Lexington som jag fyndat på loppis för 7 €, men den hade en blå-lila fläck på den ljusa sidan:


Efter några dagar hos världens bästa bästis S ser den nu ut så här:


Har ni sett något läckrare? :-) One of a kind! Så snygg, så bekväm, så fin, så välgjort och bara min :-)  Igår började jag grunda panelen på väggen som går runt hela huset, på insidan alltså:


Nu syns det inte så bra här, men Gorgonzolan blev så snygg på den p...gula panelen, riktigt snyggt med antikvit vävtapet och vita möbler och blå och gorgonzolagröna textilier:


Nu blir det soffhörnet och en stund bloggläsning, syns snart!

25 kommentarer:

Veronica sa...

Fåtöljen blev GRYM!!! Grymt fin alltså! *krama*

Petra sa...

Jag bara älskar din fåtölj. Så fin den blev.
Kram

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Åååååh! SNYGGGGGT!

Lippe sa...

Snyggt!! Jag tror att min kommentar där jag talade om att du fått en award av mej kom bort? Men det fick du iaf ;)

Elle sa...

Sitter här och undrar var min energi tog vägen...
Kan det hända att DU har hittat den?
Var får du all kraft ifrån!??
Skitsnyggt blir det!!!

Ha en skön kväll i fåtöljen, det är du värd!♥
Kramar Elle

Gafflan sa...

Åh vad snygg! Nu vet jag precis vad jag ska göra när jag tröttnar på mina ikeafåtöljer :D

Desirée sa...

Lovely!

Snäckskalsdalen. sa...

Din Skompis är ett geni på alla sätt och vis, ruskigt snyggt blev det. Kramar

malla sa...

test <3

lisbeth sa...

Jättesnyggt. Det som är roligast är ju att det blir personligt när man klär om.
Verkar fin gorgonzola tonen
Ha en fortsatt bra kväll

Knasterfaster sa...

Jag förstår inte hur en liten pläd kan räcka till att klä om en hel fåtölj. Din kompis kanske är en häxa som kan trolla. Tur för dig att du känner henne!

Ezter sa...

Snyggt :)

Cia40 sa...

Sååå SNYGG !!!:)
Vad du kämpar på, och ALLT blir ju KANON!:)
Efter allt slit kan du nu sitta skönt o även fiiint!:)
KRAMAR till dig, Cia:)

Fru Gårman sa...

Supersnyggt ju!! Verkligen! Kram!

Rut-Knut-Tjut sa...

WOW!!! Hur snygg som helst!

Fru Gårman sa...

SNYGG! Supersnygg! panelen med och alltihopa! Kram

Fru Gårman sa...

Alltså, nu blev det ju två kommentarer för att den första gick inte fram men sen gick den ändå. Men det bjuder jag på! :D

Singelmamman sa...

Jag önskar att jag hade hälften av din energi och ork. Kram!

Malla sa...

Knaster mpste vara en av de roligaste jag vet! hahaha :D

Livsnjutaren sa...

Wow,egen design. Me like. Nattikram.

Ulrika sa...

Åh, jag älskar före-efterbilder. Fåtöljen blev ju urläcker! Me like.

Och mörknad furupanel blir så himla fin målad. Fräscht och fint. Vad duktig du är!

Monkan sa...

Vilken skillnad på före och efter omklädnaden. Riktigt snyggt blev det.
Det är meningen att vi också skall måla alla våra panel tak. Men lusten vill inte infinna sig riktigt.
Ha en skön morgondag
Monkan

4U2 sa...

Vad säger man? SNYGGT!

Unknown sa...

Du överträffar dig själv!!! Så snyggt.

Lilla jag! sa...

Fotöljen blev supersnygg!