onsdag 3 augusti 2011

Bä, Bu och Bubblare

Bä:

Det har varit varmt idag. Hettvarmt *flämt*
Jag låg i havet i 40 min i sträck för att bli nerkyld. Skönt.
TraktordäcketMagen har fått färg.
Jag hade sällskap av en god vän på förmiddagen.
Min äldsta, Guldlock är hos oss ikväll och i natt.

Bu:

Helvete vad det har varit varmt idag! *flämt*
Det hjälper inte att ligga i havet om man vill kyla ner sig, termometern visar 23,2 grader.
Jag har bränt fläsketmagen. Konstigt, den har sett sol i sex veckor!?
Min vän åkte hem idag. Tråkigt
Min äldsta, Guldlock, åker hem till stan med Mannen imorgon kl. 06.10...?

Bubblare:
Jag har inte druckit något idag! Alltså, cider, vin eller kärringdrink. Hm....

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vi har också sommar nu men det är lite skumt, kvavt och åskan hänger runt om, men hittills har ingenting kommit ner.....
Krama Guldlock!
Agneta kram

Lippe sa...

Här har också varit varmt som satan idag! Solen på Åland kan vara rackrig, sa hon, och drog loss stora skinnflikar på ryggen! Vet du hur länge sedan DET var!?
Kramar

Gafflan sa...

Varmt här också men inte har vi 23,2 grader i vattnet utan mer 20...kanske, kallt i alla fall.
Kram

Ellen sa...

Känner mig orolig för Bubblare...
Äh, jag täcker upp för dig med råge!/;) Ell

Knasterfaster sa...

Vad ska Guldlock upp och hem så tidigt på morgonen för? Pojkvännen kan väl komma ut till er i stugan istället. De kan sova i basturummet och ta en sväng med båten. Jag vet precis hur det är att bränna magen på Åland. =/

Fru Gårman sa...

Haru gått å blitt nykterist?!

AprilSus sa...

23,2 grader i havet! Ja, en annan har tagit sitt första dopp i dag i en sketen liten dyig insjö och det var kallt. Höll ju inte på att komma mig ner i vattnet, men nu är det gjort. :/

Susanne sa...

Så där varmt vill jag ha imorgon torsdag, då jag ska sola å bada hela långa dagen.......