onsdag 24 augusti 2011

Nu låter jag säkert som en riktig surmutta,

men jag ser på TV4:as nyheter och där frågar dom sig hur man kan hjälpa folket och "rebellerna" i Libyen nu? Landet kommer att behöva ekonomisk hjälp säger dom. Jaha. Då tycker ju jag att de tusentals människor som står på biltak och skjuter hundratals skott rätt upp i luften med vapen som jag inte ens vet vad de heter idag (K-pist?) kan sluta med det och istället för att lägga pengar på helt meningslösa skott, spara dom pengarna till mat och andra förnödenheter. Men så är ju jag en riktig surmutta idag då.

7 kommentarer:

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Hear! Hear!

Tina sa...

Ja är man surmutta när man tycker så.. då är jag oxå en surmutta...

Ellen sa...

I hear you. Lord.
Men du. Det är en bra dag att vara grinig på. Onsdagar är en icke-dag. Vad är det för en dag egentligen? Skulle onsdag inte finnas så skulle det ju vara torsdag nu. Torsdagar är en bra dag. Då närmar sig helgen, oftast bra på tv, man kan börja varva ner och dagen efter "får" man dricka vin.

Fru Gårman sa...

Nånstans var de inte så meningslösa de där skotten. Kanske. Men jag fattar vad du menar.

Realisten sa...

Surmutta är ett fint ord.

Anonym sa...

Jamen då passar det ju bra om en till surmutta skriver under på det. //Gina

Swethaiparadise sa...

*applåd*


http://stinamittilivet.wordpress.com/