söndag 28 augusti 2011

Packa sig lite.

Det blev sent igår, men vad trevligt det var! Sen att man mitt i natten tycker att det är en jättebra idé att lämna kvar allt ute på bordet, det är inte en lika kul idé morgonen efter. Om man dessutom vaknar av att årets värsta åskoväder ligger precis över oss och blixtarna ruskar om vinglasen ute på bordet, då inser man att man borde ha haft lite mer ordning under natten. Jag ska komma ihåg det till nästa gång.

Vännen A har åkt in till stan för att åka vidare österut med färjan. Innan det hann vi med frukost och ett morgondopp i havet. Ingen fara, ovädret var intensivt men kort. Nu är venusberget inspekterat av både A och paret Haddock och har fått godkänt. Nu återstår bara det tråkiga. Packa ihop. Vi återkommer nog hit, men det blir bara på helger. Känns sorgligt, jag har haft en helt underbar sommar här i skogen vid havet.

De finns en som gillar det ännu mindre än vad jag gör. Hon har varit här sedan mitten på april och har inte en tanke på att åka till stan. Jag tror också att hon har det på känn, för vi har inte sett henne sen igår kväll. Zorra.

Vår skogspanter....



8 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, nu har vårt blixt & dunder nått er alltså...

LillaTuss sa...

Det verkar som om du haft lyxen att ha en lång semester/ledighet, varför du kunnat njuta på venusberget så mycket. Jag som inte "känt" dig så länge vet ju inte vad som väntar dig nu... förutom återflytt till stan. Hur det än är har det varit kul att få följa din sommar med alla sköna brudar på besök. Hoppas på en repris nästa sommar... men även en fortsättning från andra miljöer under kommande årstider//Kram

Anonym sa...

Alltid lika sorgligt att packa ihop och konstatera att sommaren gjort sitt.. Hoppas kisse dyker upp!
Tjillevippmorsan

Fru Gårman sa...

Jag förstår Zorra.

Knasterfaster sa...

Men ni ger er väl inte av förrän till kvällen? Det ser ut att bli en underbart solig dag idag också.

Unknown sa...

Ja, jag förstår också Zorra. Hoppas hon dyker upp snart. Usch för att definitivt packa ihop. Känna att nu är sommaren snart över. Men du tycks ha haft en underbar sådan. Det är något att leva på när höstrugget kommer.

Singelmamman sa...

Och nu när du packar ihop känns det verkligen som om sommaren när över även här! Jobbigt. Ha en fin dag ändå.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tycker ni kan bo kvar därute och så får flickorna lägenheten för sig själva och alla blir glada och lyckliga! Bra idé, eller hur!
Krama stugan från mig!