söndag 28 augusti 2011

Tecken från Gud

Enligt Mannen var morgonens skyfall, blixtar och dunder ett tecken från Gud att det är dags för mig att packa ihop och flytta till stan. Enligt GudMannen är sommaren över, solsängen på venusberget ska vikas ihop och bäras in i bastukammaren. Jag vet inte om jag tror på varken Gud eller Mannen, men jag är ganska nöjd just nu, för i stan har vi en kanal där vi ser Formel 1. Så soffan, fotbad och loppet i Spa, Belgien. Kanske sommarens sista glas rabarbervin? Eftersom Gud sagt så.

10 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Dom har fel för bövelen. Men ok. Formel 1 kan väl väga upp litegrann. Tyvärr ser jag inte den kanalen. Men ändå.

Singelmamman sa...

Jag tror inte heller på någon Gud, och någon man som säger åt mig när årets sista vin är taget, har jag inte heller. Nu ska jag ut och springa, sen får jag rött eller/och rosévin. Så himla snällt av mig!

Anonym sa...

Äsch ingen av dom har rätt, varken när det gäller vin eller sol men hemma har man det också rätt bra.

Agneta sa...

Det blir bra när du väl packat in allt och flyttat hem till stan. Det är bara jobbigt nu innan det är över... Hösten är härlig!

Märta sa...

Men tror du inte det går att typ förhandla med Gud? Kasta in någon gödkalv som muta och få sommar någon månad till? Formel 1 i all ära men slår det verkligen ett Venusberg?
Stor söndagskram på dig!

Anonym sa...

Ja vad man kunnat se här har du haft en toppensommar. Venusberget måste vara ett paradis. Om du nu flyttar till stan så har du ju något att längta till och goa minnen att överleva vintern på.
Kram på dig fru V

Knasterfaster sa...

Det är bäst att endast tro på sig själv. Jag tror inte att sommaren är slut ännu.

Tina sa...

Och tänk på det att om 3 månader får du plocka fram dina julsaker. Det är väl kalas..... ;o))

Shamrock sa...

Jag vaknade av åskmuller och skänkte en tanke till väderguden som ändock väntade till idag med regnet. I gårkväll satt jag ute på kräftskiva och då hade det INTE varit kul med regn

Malla sa...

jag har en slurk rosé kvar, kanske ska ta det då?