tisdag 20 september 2011

Alla lever,

men i lite olika stadier av gudjaghållerpåochdö krämpor. Mannen, som också varit sängliggande sen igår morse (knäppskallen åkte på jobb bara för att komma hem nån timme senare, kallsvettig och eländig) börjar kanske piggna i lite. Han är lite kul min älskade Man. Han kan ligga och läsa eller se på TV, men när jag frågar hur han mår, då börjar han himla och vinda med ögonen när han svarar (undrar om han vill grävas ner eller kremeras?).

Äldsta, "L", tog sig i kragen och åkte iväg till skolan i morse. Man får inte missa för många timmar av en kurs för då måste man läsa om hela tjodelittan. Får se vilket skick hon är i när hon kommer hem...

Yngsta, "J", är riktigt dålig. Feber och halsont. Halsen är så sjuk och svullen på ena sidan att man ser det även på utsidan. Lite orolig där... Hon lever på isglass, allt annat gör för ont när man sväljer. Sa jag att hon innhar titeln Gnällfia nr 1?

Jag då? Ja, förutom att jag luktar illa, känner mig sunkig, nyser och snörvlar, har feber, så börjar ju astman göra sig hörd också. Det kommer liksom som ett litet brev på posten när man blir förkyld. Det brevet är lika kul som de bruna breven med fönster och röd text som dimper ner i postlådan med jämna mellanrum. Skit säger jag bara.

Datorn då? Jo, Mannen tröttnade på min lidande uppsyn och började trixa, dra, koppla, byta med alla sladdar, skarvsladdar och vägguttag, så nu har jag min dator igång igen :-) Troligtvis bara på lånad till, men i alla fall! Måste fundera på en ny, batteriet har inte funkat på drygt fyra år och elen krånglar hela tiden....*suck*

Nu ska jag dra ner rullgardinen då solen visar alla skitiga fönster, koka kycklingsoppa åt Gnällfia och sen läsa hos er - lääääängtar!!

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vad bra att ni fick igång den.
Krya på er och låt bli att bada!:)

Renée sa...

Vad skönt att du fick livet tillbaka, utan dator stannar ju liksom världen på något sätt! Krya på dig och ta det lugnt så du piggar på dig! KRAM!

Lippe sa...

Tack för tipset på receptet!! Var lite misstänksam på pepparroten för den kände jag inte smaken av!!

Malla sa...

ojoj, hoppas ni alla mår bättre snart!