söndag 2 oktober 2011

Rörigt i skallen....

Eftersom jag mår som jag gör har jag sett himlen under dygnets alla timmar. På morgonen har den varit varmt orange för att bli orangeaprikos och till sist ljust rosa. Under dagen har den varit allt mellan ljust fisblå till knalligt himmels(?)blå. På kvällen blågrå och träden har avtecknat sig som svarta siluetter. På natten sammetssvart med miljoners av silverblinkande stjärnor, nej diamanter. Vansinnigt vackert.

Jag har inte sovit så bra. Dels på grund av hostan men också på grund av det där som jag är så uppslukad av. Om det går som jag tror att jag vill så måste jag göra mig av med möbler. Fatta vilken ångest jag har! Jag har skrivit listor, prickat av listor, möblerat på egenritade ritningar (som knappast överensstämmer med verkligheten) valt bort möbler, valt tillbaka möbler. *suck*

Nu tänker säkert någon att, det är ju bara möbler, döda ting! Men, det är inte bara möbler för mig. Nästan alla mina möbler har en historia, jag har valt dom eller gjort om dom med kärlek och omsorg. Dom har hängt med länge och betyder nåt för mig. Jag har möbelont i magen. Är ni likadana? Eller är det shit the same?

 En omklädd stol och ett gammalt ärvt bord i vardagsrummet

11 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår precis hur du känner. Möblerna på bilden är ju bedårande vackra, de får väl vara kvar...

Desirée sa...

Hoppas stolen får stå kvar!!!!!

LillaTuss sa...

Möbler är inte alltid "bara" möbler
Djur är inte "bara" djur
Sådetså
Kram ♥

Jess sa...

Jag är likadan och din stol och ditt bord är så helt fantastiska!

Monica sa...

Tänker på Dig!
Kram, kram och var rädd om Dig!

Ezter sa...

Det beror lite på vad det är. När vi flyttade hit för drygt ett år sedan, fick vi göra av med en hel del. Men jag kan inte komma på något jag saknar :)

Lippe sa...

Ajajajajj!! Jag har full förstålse! MEN...nu kommer det som alla vet men få fått uppleva! Det är bara grejer! Om du genom att göra dig av med dom kan få det andra i livet som du strävar mot så gör det!! Det gör ont som fan att göra sig av med det men om du får något du verkligen vill ha i utbyte så gör det!!!
Jag förlorade allt i branden och jag vet att man överlever, ont ja, men det går! Jag har också pga min ekonomiska sits varit tvungen att under senaste året sälja allt som hade ett värde.
Svider som sagt men om man verkligen, verkligen vill ha det där som man kan få så går det!! Fundera på hur gärna du vill, kanske du tvekar på det där med möblerna för att du inte bestämt dig för hur du känner??
Men du är en tuff tjej som gjort stora förändringar förr och jag tror du kommer att fixa det här! Jag hejar på dig hur du än sedan bestämmer dig för att göra ♥
Extra många varma och långa kramar!

Knasterfaster sa...

Av ett särskilt skäl så betyder ting ingenting för mig. Det sorgligt men det är så. Jag har en byrå som jag ärvt efter mormor och ett skåp som jag ärvt av farmor men de bara står här och tar plats så vi gör oss nog av med dem.

Cia40 sa...

Jag har haft turen med många möbler som har fått lämna boet....De finns hos mina barn,som fått mkt när de flyttade hemifrån....Efterhand har endel kommit tillbaks...??? , Bara "lånade" dem, säger de ?...Och det är därför det ser ut som det gör i förrådet...:):)

Stolen är uuunderbar, tillsammans med bordet ,och det är oxå så fint, förstår om du är vaken om nätterna och funderar....Om du vill kan jag "låna" det...:):):)

KRAMAR till dig, Cia:)

Åsa Hellberg sa...

Men, åh, vilken fin stol!

Malla sa...

nja, vissa möbler skulle jag kunna byta ut, men däremot de flesta "prylar" soms tår framme har en viktig betydelse för mig :)