tisdag 29 november 2011

Den här dagen kan bli hur intressant som helst...

Som vanligt lämnade jag mina glasögon på nattduksbordet bredvid sängen igår kväll. Nu är dom borta. Av golvet att döma här hemma har Totsie haft fullt upp under natten. Det ligger värmeljus (vad annars), mina inhalatorer, lite pynt, strumpor, en och annan tidning och saker från badrummet runt golven, över allt. Säkert också mina glasögon, jag hittar dom bara inte eftersom jag inte ser något utan glasögon.

Hon gör så där om inte jag vaknar och ger henne uppmärksamhet, tassar ner grejer på golvet och bär iväg det. Nu behöver jag verkligen mina glasögon, annars hittar jag inte till skolan dit "J" ska köras om 30 min. Det kan bli en suddig dag idag.

5 kommentarer:

oumberligating sa...

Låter lite otäckt! Kör försiktigt om du inte hittar glasögonen!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

LillaTuss sa...

Glasögonburk med skruvlock bredvid sängen??

Snäckskalsdalen. sa...

Den här dagen här hos oss kan inte bli dag överhuvudtaget för vi har inget ljus. Ute alltså. Det är kolmörkt och stormens lillasyster härjar dessutom - jag tror jag avgår från alltihopa......och flyttar till Åland.
Kramelikram om du nu kan se och läsa detta....

Ezter sa...

Dottern får leta, hon ser väl?

Realisten sa...

Jag tror att Totsie och Skrället är typ tvillingar.