söndag 6 november 2011

Sovmorgon de luxe,

det var grejer det! Mina rödsprängda gröna reagerade först kl. 11 när Mannen sa att nu måste vi stiga upp för nu är kl. 11! Visste inte att det var nån sorts osynlig gräns. Min mage har idag tydligen nått sin gräns vad gäller inkomster utan utgifter och därför har förmiddagen tillbringats på utedasset not luxe i sällskap av Totsie. På tre varv har vi suttit där, jag har tittat på det grå havet och Totsie har tittat på ett gäng talgoxar som håller till i en stor en och satsar på kollektivt boende till hösten.

Nu blir det framför brasan frukost och sen ska jag plocka undan sommaren ute på gården och altanen. Krukor, möbler och annat ska rustas för vintern, för kom ihåg, den här tiden förra året hade vi snö! Ha en skön söndag.

4 kommentarer:

Susanne sa...

Brukar tacka högre makter att vi fortfarande har barmark när jag tänker tbx på förra vintern

Ezter sa...

Gillar denna ordningen mycket bättre än förra årets!

Snäckskalsdalen. sa...

Det låter så mysigt (utom det där med toabesöken, har inte riktigt hämtat mig ännu) med en stuga som håller på att gå in i vila......lugnt och fint! KRam

Malla sa...

men härliga sovmorgon!!