lördag 17 december 2011

Julmarknad eller skyfallsdag, välj själv.

Dagen idag vann första pris som vinterns grå-gråaste dag. Det i kombination med ösregn från en blyertsgrå himmel fick inte mig att jubla när jag slog upp mina gröna i morse. Trots värk och trött knopp och kropp gick vi iväg till julmarknaden på SALT. Fel, jag ljuger, vi gick inte, vi åkte bil trots den korta sträckan dit, men söt som jag är ville jag inte riskera att smälta bort i regnet. Hö hö hö....


Vi åkte dit för att inhandla ett tummglas i julklapp till min systerdotter och Mannen ville ha rökt lammfilé, han drömmer om det på nätterna. Främst ville vi lyssna på Durackarna och träffa Kapten Haddock med fru. Jag gillar julmarknaden på SALT, eller egentligen gillar jag allt med SALT för där finns allt! Jag älskar också Durackarna och deras musik, blir man inte glad av den kan man lika bra hänga sig gå och lägga sig.

Nu soffan och en film, True Grit, i väntan på lördagsfavoriten Downton Abbey. Tjurig regnväderskram till er alla!

6 kommentarer:

Petra sa...

Vilken toppendag. Ha en fin kväll också. Kram

Fru Gårman sa...

Det har regnat hela dagen här också. :( inte var det nån julmarknad heller, vad jag vet. Du, alla muggar som inte är med på bilden, dem har jag inte! :D

S sa...

Här har det inte regnat!
(idag alltså)
(tror jag)
Vi har tapetserat klart idag och har inte en endaste ynklig julklapp inhandlad...

Det blir soffan här med,
Kramen!

Osloskånskan sa...

Skulle önska jag bodde på Åland...

Snäckskalsdalen. sa...

Sov gott!

Singelmamman sa...

Össnöregnat här idag. Ett förskräckligt väder. Och mitt humör ungefär likadant. Tur att jag haft vin. Kram