tisdag 21 februari 2012

En fördel och en (?) nackdel.

En fördel med att vara uppblåst som en rosa vattenmelon är att alla veck och skrymslen fylls ut. Av samma anledning var det lätt att plocka skägg idag, det mesta stod rätt ut bara, plockade som en finsk ragata i lingonskogen. Här är resultatet av dubbelhaka nr 1, upplockat med en bit målartape. När de andra hakorna och halsen samt ögonbrynen är plockade kan jag samla ihop det och gå tillbaka till frissan och höra om de vill ha håren/skägget till en tupé.


En nackdel är att hela det uppsvällda plytet ser ut som om jag kört gräsklippare på en rosa filt!?

Men vet ni, jag kan leva med åtminstone nån dag för en kär bloggvän, Shamrock ringde mig just och pratade bort en lång stund. Efter det mådde jag mycket bättre, och Shamrock, hon är härligt klok-knäpp och får mig att le i dagar efter ett samtal. Fast jag ser fortfarande för jävlig ut på hakan. Barasåatt.

7 kommentarer:

Suzan sa...

ansade bort massa hår här idag med, skulle fotat handfatet, såg helt galet ut!

Petra sa...

Bikinilinjen behövs ansas här. Man kanske skall lägga ut håret.... Kommer vara som en stor svart boll.

LillaTuss sa...

Bikinilinjen??????

Black Iris sa...

Alltså vad menas.????
Bikinilinjen ser jag inte alls på mig och hur skulle jag då kunna ansa den.. Dessutom tror jag inte att du ser ut som en rosa melon..

Kram Maidi

Per sa...

Målartejp? Tack för dagens tips.

Anonym sa...

"Alla söta flickor har skägg"var de en klok gumma som sa en gång.

Anonym sa...

OMG!!! Skit i kortison o ta ett dunderkur kvinnohormon istället.