onsdag 22 februari 2012

Så onödigt

Igår gjorde jag mig till lite och köpte en varsin fastlagsbulle åt yngsta med pojkvän. De orkade inte äta dem efter middagen och jag min korkskalle lämnade kartongen i köksfönstret (kallt där) så att de skulle hitta den senare på kvällen.

Dom gjorde inte det.

Det gjorde däremot Totsie:


Hon har arbetat ganska duktigt, båda bullarna är påtuggade, grädde, florsocker och kartong över hela köksgolvet. Jag blir så trött.

Trött blir jag också mina mina svängda dygn. Eller dom är inte svängda eftersom jag inte sover på dagarna heller. Jag måste sluta med cortisonet som fungerar som uppåttjack och hungerväckare. Tio minuter över fyra släckte jag lampan i morse, pigg som sjutton och.......hungrig :-(

I morse blev jag väckt av ett mess, så nu ska jag jobba lite, skicka iväg mailet och dö i soffan en stund.

Men vet ni, jag har hostat normalt inatt och nu på morgonen :-)  Yiihaaaaaa!!

Just ja, tack för era kommentarer igår, det värmde ett slemomgärdat hjärta.

6 kommentarer:

Lady Gaggig sa...

Mmmm....gott, sa Tootsie!!

Hehe...

Kram på dej och fortsätt krya på dej så du fixar bloggträffen, för sånt är viktigt!

Moj

Agneta sa...

Jag har en semla stående i kylen. Usch.
Usch för att jag inte gillar dem något vidare men ändå kommer trycka i mig den....

Baronessan sa...

Oj, oj, nu har jag läst om frissan från helvetet, tupéer (ha, ha) och semmelätande katt (jo, jo). Jag säger som jag brukar: livet är ett helvete och sen dör man. Kryakram! :)

Lippe sa...

Kattrackare!! Men jag blir superglad att höra att hostan börjar bli normal! Fortsätt att krya!!
KRAMAR ♥

Renée sa...

Skönt att du börjar bli bättre. Fan vad kortison är dumt... Har faktiskt inte sett någon som har ätit detta jävla medel UTAN att få dubbelhaka och bli uppsvälld så du är ju inte ensam (om du nu blir hjälpt av den vetskapen).Hoppas de kommer på någon annan medicin för detta måste vara så jobbigt... Många kramar!

h sa...

Du skulle ha köpt en egen semla till Totsie. ;)