tisdag 14 februari 2012

Idag firar många Alla hjärtans dag,

men jag gör som i Finland, firar vändagen!

Det gör jag tillsammans med mina barn och deras kära, tillsammans med Mannen och tillsammans med goda vänner ikväll, med tisdagsmiddag med vin :-)

Men.

Jag vill att alla ni ska känna kramarna jag skickar till er, mina vänner där ute, kända och okända. Ni är alla, åtminstone i tanken, bjudna till min tisdagsmiddag ikväll.


Men.

Jag vill att ni alla ska göra en sak idag, på vändagen. Kom ihåg en vän ni nästan glömt bort, en vän ni inte träffat eller pratat med på länge, en vän som kanske inte förtjänar dig men kanske behöver dig. Kom ihåg den vännen idag med ett sms, ett samtal, en rad på FB eller på något annat sätt. Visst kan vi väl alla göra det idag!

Ha en fin dag idag :-) Jag ska göra mitt bästa.

14 kommentarer:

pandakatten sa...

Alla hjärtans dag heter det på Åland! I vilket fall som helst så ha en riktigt fin dag.

Anonym sa...

Som sagt, jag vet, och jag gör som i Finland, firar vändagen, ystävänpäiva. Alla har inte nån hjärtevän, och tack det samma!/ Venus

LillaTuss sa...

Jag firar inget idag.... men skickar gärna en kram till dig och bryr mig om mina vänner

Gafflan sa...

Glad vändag till dig också!
Kram

Åsa Hellberg sa...

Vändag. Bra namn!

Ting sa...

Kram på vändagen! ♥

moster mallas blogg sa...

Antar din uppmaning.....Ha en trevlig kväll.....

Kärlek...Malla

Ezter sa...

Jag kommer ihåg detta sen förra året! Tror kanske att jag tom har kvar inlägget på FB där jag skrev om det du berättat. Mycket bättre med Vän-dag! Klart jag ska följa din uppmaning!
Kram till dig också!

Elle sa...

Här heter det Valentins-dagen.
Den som missar all reklam överallt är blind, så om maken inte kommer hem med en blomma beställer jag tid till ögonläkaren imorgon!
En stor kram till dig på vändagen.

KRAAAAM! ♥
PS. Den där middagen jag är bjuden till i tanken....vad ska jag föreställa mig för mat?

Monica sa...

Ska ske kapten, jag ska skriva till en som jag inte skrivit till på tag....
Önskar dig nu en bra dag!
Kram kram och massor av hjärtan flyger genom datorn till dig.

Snäckskalsdalen. sa...

Kramar!

Fräsigt sa...

Inte en vän som inte förtjänar mig väl? Näe. Men kärlek till alla som förtjänar mig och jag förtjänar.


Så får det bli!

KRAMKRAM hjärtat./Ellen

Gina sa...

Mycket bra initiativ Fru Venus! Kramar till dig och din familj!

pandakatten sa...

Fortsätter tjata om ordet vändag som jag inte gillar. Vänner har det gått inflation i, det är bara att kolla våra Face Bppk konton så ser vi ju det. Hjärtan har vi alla bara ett och det ska vi inte slösa med.