måndag 13 februari 2012

Så det kan gå!

I morse skickade jag en sms till Mannen:
"Ikväll ska vi ut och gå även om det regnar småspik! Frisk luft piggar upp oss!"

Hurtig-hurtig typ. Bra så.

Efter middagen när jag dök upp var han trött, gnällig och påstod att det var snorhalt ute. Jaha.
"Jag vill åka och bada istället!", säger han.

Ja, jag är ju inte den som är den. Tio minuter senare steg vi in på Mariebad.

Vi har simmat (7,5 m och 500 m, gissa vem som simmade vad?), plaskat, badat bubbel, åkt rutschkana, stått under massageduschar, simmat ute under stjärnorna, badat ångbastu och vanlig bastu. I den vanliga bastun brände jag....lite grejer. Attans vad varm bastulava! Annars var vi som två nöjda vitvalar i ett stort hav.



Allt vad mys-fint-toppen.

Om.

Om inte dessa kvinnor, 35 - 50 år som drar storlek 38 och har tränat elva pass i veckan sen de var fyra år, skulle haft på sig något annat än sina sitter-som-ett-andra-skinn-bikinin! Taskfransar, säger bara det.

En annan fördel med denna badkväll var att ännu en idé till bok nr 1 dök upp, så nu ska jag fortsätta skriva för jag är faktiskt pigg! Eller ganska pigg. Lite piggare än tidigare.

Per Andreasson, du är hjärtligt välkommen som följare :-)
Jag har också en stor förståelse för att du valde allsångsmåns, det skulle jag också ha gjort ;-)

2 kommentarer:

Mitt bästa jag sa...

Najjs!!

Gafflan sa...

Vad skönt med bad i alla former. :D
Kram