måndag 13 februari 2012

Vi dansade även tryckare...

...där i Hastings, sommaren 1979.
Tryckare där man förflyttade sig 1,7 cm åt ena hållet och 2,1 åt andra, och så sjöng(?) man näranära men lågmält i örat på tryckarkillen. Den här var nummer ett och jag minns att jag grät när vi såg den tecknade filmen som låten är ledmotiv till. Filmen handlade om kaniner men jag minns inte riktigt varför jag grät, men jag minns att när jag dansade med Henrik(?)/Fredrik(?) tog jag av mig skorna för han var nästan lika kort som jag.

3 kommentarer:

Elle sa...

Har inte dansat tryckare sen...*suck*...alldeles för längesen...

Shamrock sa...

Mina tryckar låtar var I'm sailing med Roddan och Mot alla vindars ledmotiv

Monica sa...

Oj, rörde du på Dig? Jag stog helt stilla och gungade...
Kram vännen, var rädd om dig!