söndag 20 maj 2012

11 utmaning!

För en tid sedan fick jag en utmaning av Knasterfaster där jag ska svara på elva frågor och skicka den vidare till elva andra bloggare med elva nya frågor. Vem som helst får mer än gärna ta utmaningen till sig och så här svarar jag:

  1. Hur ser ditt drömboende ut?  Som jag bor nu, i en urfin lägenhet så centralt som man bara kan bo i stan, och i en drömstuga i skogen vid havet. Skog, vatten, himmel och fågelkvitter, kan det bli bättre?
  2. Till vem vill du inte bli bjuden på middag? Till folk som äter aphjärna, till den eller de lobotomerade idioter som lämnar fega anonyma kommentarer eller till folk som tråkar ut mig.
  3. Om du var ett djur, vilket skulle du vara då? Katt eller delfin, solklara val.
  4. Vilket klädesplagg trivs du bäst i? Kjol eller badkläder, dvs näck.
  5. Hur klär du dig när du går på fest? Kjol, snygga skor, kul/snygga smycken och läckra väskan.
  6. Vilket sällskapsspel spelar du helst? Kort om jag spelar med mina barn (vi har spelat 500 sen de var små), annars spel med intelligenta frågor och svar.
  7. Om jag ska bjuda dig på något riktigt gott, vad bjuder jag dig på då? Färska skaldjur, vitt vin och ditt sällskap.
  8. Hur förflyttar du dig helst? Längre vägar med flyg, lagom avstånd med bil eller liten båt, kortare simmar jag gärna.
  9. Vad önskar du att du ägde? Ett bankkonto med ett sexsiffrigt saldo, i €.
  10. Vad är en skälig månadsinkomst? Det beror ju på vad man gör för att förtjäna den, men mellan 2000 - 3000 €.
  11. Vilken musikartist skulle du kunna lyssna på dag och natt i ett år? Peter LeMarc, utan tvekan!

2 kommentarer:

Per sa...

Om man skulle vara i tvivel vilken som är min favoartist, på vår fem års bröllopsdag fick jag Eva in i en studio för att spela in denna. (De rörliga bilderna är från dansk TV när vi var på fest med svenska och danska kungahuset)

http://www.youtube.com/watch?v=rtHwophKuO8

Och så har jag ju under en tidigare bloggpsedonym gjort en hyllningslåt till favoartisten och den jag lyssnade på under åren favoartisten var tyst:

http://www.youtube.com/watch?v=6yCzCjN1Geo

Osloskånskan sa...

Vi är så olika; härligt!