onsdag 13 juni 2012

Samtal med Mannen

Mannen kommer hem från jobbet och jag står i köket klädd i....ja, det behöver vi inte ta nu, och lagar middag som en god husfru. Jag får en skäggig puss och han säger:

M: "Har du simmat idag?"

FV: "Jo, och det var ganska kallt!"

M: "Du behöver gå i igen".

FV: "Hur så? Luktar jag?"

M: "Jag klagar inte, men du luktar inget vidare".

FV: "Nähä.....".

M: "Du ser ut som Nicke Lilltroll också!" *flinar*

FV: ?

M: "Ja, du har också grå hårtussar som står ut vid öronen som vingar". *he he he*

FV: "Det blir inga ligga ikväll, bara så att du vet!"

M: "Säkert? Lovar du?"

FV. "Hmpf"

 Nicke Lilltroll...

Jag säger bara att det var en himla tur att han hade choklad med sig hem idag.


7 kommentarer:

LillaTuss sa...

Förlåt men....... HAHAHAHAHA

h sa...

Hahaha, ja det var nog tur (eller framförhållning/självbevarelsedrift?)att han hade choklad med sig. ;)

Elle sa...

Hade han på känn att han skulle ha choklad med sig eller?

Malla sa...

haha :D jag tycker om er!

Singelmamman sa...

Mäh! Så kinkig han är.

Jag menar, som han säger! Hrmpf!

oumberligating sa...

Underbart!
Utvecklande samtal med sin respektive borde fler ha! (ler)
Ha en fin dag!
kram ifrån Omberlige Peter!

Märta sa...

Hoppas du inte bjöd honom på en endaste chokladbit! :D