söndag 16 september 2012

Jag är hörselskadad och sönderslickad

Fan vad trött jag är!
Har ont i öronen-huvudet, ont i håret och "skrapiga" kinder.
Allt på grund av Zorras kärlekshandlingar. Eller hunger / sugen på mat, det tror jag mer på.


Hon kryper upp i sängen under natten, helst ska hon ligga på kudden. Hon trampar och trampar i mitt hår, hon lägger sig vid mitt öra och spinner. Hon spinner så jag i mitt lilla sömnrus tror att en flygplats byggts på vår gård under natten. För att riktigt tala om hur hungrig mycket hon tycker om mig slickar hon mig på kinderna och näsan. Vet ni hur sträv en kattunga är?

Tjugo gånger per natt lyfter jag ner henne, erbjuder henne att gå ut, men nej. Tillbaka till min kudde. Hon är fin, jättefin, men jag är trött, jättetrött. Vet inte varför hon börjat med det här de sista veckorna. Och nej, vi kan inte stänga dörren för vi har inga dörrar på stugan, och nej, hon får inte mat så där lite random. Zorra äter på två bestämda klockslag per dygn eftersom hon bara äter medicinfoder.

Nu när jag har stigit upp ligger nöjd i soffan bredvid mig och sover. Kattskrälle :-)

God morgon i solskensvädret!

7 kommentarer:

Lippe sa...

Undrar hur många sömnlösa timmar våra katter är skyldiga till? Älskar dom men ibland vill man nästan döda dem när tröttheten blir för stor och de fortsätter ställa krav nattetid.

LillaTuss sa...

Vi skulle kunna byta en natt eller två. Iris lägger sig vid mina fötter tills jag somnar sen ser jag henne inte förrän jag varit vaken en stund... omkring 8-9 timmar senare.

Anonym sa...

Jag är också trött, men av helt andra anledningar!

Susanne sa...

Go'morron =)

Renée sa...

När du skrev sönderslickad så satte jag saliven i halsen!
Hoppas hon kommer på andra tankar, kattskrället;-))

Lippe sa...

Du har inspirerat mig!
http://hrifrnochvidare.blogspot.se/2012/09/jag-och-fru-venus.html

h sa...

Hämnas lite då...på dagen när hon ligger och sover så skönt i soffan kan du väl knuffas lite och så. ;)