onsdag 31 oktober 2012

Egentligen inget nytt,

lite som vanligt skulle jag kunna säga.

Efter mitt morgon-nattliga jobb kom jag hem och sov en sväng. Vaknade av att Guldlock var hemma. Städade upp efter Totsie, två strimlade pappersark som tillhörde Blåöga - något viktigt prov hon skulle ha, och en trasig vas med blommor och vatten  i. Ja, det var ju varken vatten eller blommor i den nu mera.

Såg ett nytt ledigt jobb på nätet. Tänkte, kör en rövare! Duschade, plockade skägg och fjunögonbryn ovanför ögonbrynen, rakade rasbenen och smorde in fötterna(?). Blåste håret så att det nästan blev en frisyr, drog på mig svarta stay-upsen, fina kjolen (ja, med gummiband), gömmamagenblusen och lilla halsduken. Sminkade båda ögonen som omväxling och duttade på lite neutralt läppsmet.

Stegade glad i hågen iväg till stället som sökte just mig, bara ett stenkast bort! Var beredd att nonchalant kasta av mig halsduken och rycka in direkt för att de skulle förstå hur oumbärlig jag skulle vara. Platt fall. Gå hem och maila ett CV sa den vänliga ägaren/chefen. Av de cirkus 50 som kommer att söka det ligger väl jag på plats nr.......47 nu då. *suck*

Blåöga ringde på eftermiddagen. Moppen hade dött mitt i farten helt plötsligt och hon omkull. Kunde jag hämta henne och köra henne till sjukhuset? Jomenvisst! Jeans klipptes sönder, söndertrasat knä fixades och ståtar nu med ett snyggt litet paket. Resten av benet mellan lår och ankel är blålila. Imorgon ska vi ta hem den vita mopeden och torka den ren från blod.

I den allmänna röran glömde jag att hämta ut mina astmamediciner. Det i sin tur betyder att jag suttit och flämtat som en blåsbälg på bion som Mannen bjöd mig på. Natten blir säkert.......bra. Filmen, "En oväntad vänskap", har ni inte sett den, gör det! Helt underbar......

Nu tror jag inte det kan hända mer idag, eller?

8 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Ja, den filmen är många som rekommenderar.
Hoppas det går bra för dottern.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Men kära nån... Vilken dag!

BRA att du visade upp dig hos företaget du ville jobba på. De kommer komma ihåg dig! Lovar att du blir kallad på intervju.
Du är ju bäst!

Krya på tösen.

KRAM!!

Shamrock sa...

nu kan det bara bli bättre


men jag undrar varför du smorde in fötterna, gick du barfota när du sökte jobbet

Knasterfaster sa...

En helt vanlig dag hos fru Venus alltså. Skönt när det inte händer något oväntat. ;)

h sa...

Nä, nu är det kväll. Imorgon börjar allt om igen. :)

Ezter sa...

Jag tror du är med i topp fem iaf! Säkert i slutet på plats 1!

Singelmamman sa...

Vilken tur att inget värre hände med Blåöga

Anonym sa...

Va skönt att det gick så bra ändå! Och GRATTIS!!! Jag ser nog! :) ♥