söndag 11 november 2012

Farsdag

Årets farsdag firas på tre olika sätt;
  1. Jag sms:ar flickorna och påminner dem att höra av sig till sin far.
  2. Då Mannen varken är min eller mina barns far - även om han tar hand om och älskar mina barn som sina egna - har jag inte köpt någon present. Eller egentligen beror det på min ekonomiska oställning, men jag har fixat det ändå! Årets farsdagspresent fick han i natura ;-) En tidig morgon boink-boink och sedan sov vi ytterligare tre timmar. Ekonomiskt, ekologiskt och ergonomiskt.
  3. Mannens far ska firas - här på stugan - med skjorta nr 64 (tror jag) och farsdagsmiddag bestående av smörstekta abborrfiéer med kantarellsås. Eftersom svärisarna alltid kommer mycket tidigare än vad vi har bestämt, och vi - ännu en gång - har sovit bort halva dagen måste jag sätta lite fart!
Ha en bra regnväderssöndag!

8 kommentarer:

Knasterfaster sa...

1. Varför påminna dem? De vet väl om att de har en far?
2. Blev Mannen nöjd med presenten?
3. Blev svärfar glad över skjortan?
Abborrar med kantareller lät så gott att jag dräglar lite nu.

Fru Venus sa...

Knaster:
1. Lite osäker ibland ;-)
2. Ja
3. i vet inte ännu...

Petra sa...

Boink boink är en bra farsdagspresent

Vero sa...

Haha, jag vill också ge boink-boink till nån. Hahaha...

Er middag lät ju gudomlig!

Vero sa...

Hallå, ser ju att du skall mot våra trakter här ute i slutet av november. Till Anne med e då eller?

Agneta sa...

Min man fick en bok av mig. Han hade nog hellre velat ha boink-boink, när jag tänker efter.

Baronessan sa...

Boink-boink slår nog slips tror jag. Men å andra sidan är det inte något som barnen kan ge sin far, så det kan ju bli slipskalas ändå.
Eller kalsong-fest, eller "här-har-du-en-triss-men-vinner-du-så-delar-vi"

Anna lever i dag sa...

Bra där, mer lust till folket!!
:-)