torsdag 24 januari 2013

Besvikelse

I sista sekund blev det ingen film igår. Surt sa räven om rönnbären. Jag blev besviken, ja. Men i den stora besvikelsehärvan igår så försvann filmbesvikelsen i den stora besvikelsehögen så den märktes inte så mycket i det totala. Nu hoppas jag bara att Bio Savoy bestämmer sig för att visa den fler gånger.

En annan sorts besvikelse mötte mig i morse. Eller besvikelse och besvikelse, kanske bara en uppgiven suck. En hungrig och uttråkad taliban tyckte att äggkartongen i det kyliga hörnet i köket inte stod på rätt plats. Nej, mycket bättre att putta ner kartong med 18 ägg på golvet, traska runt i äggklet och sedan riva kartongen i molekyler. Hon hade ingen förklaring till detta beteende när jag frågade henne.

Nu ännu en 9 + 3 timmars arbetsdag. Jag håller på med inskolning av min avbytare. Vecka två pågår nu och igår blev jag informerad om att det måste/behöver pågå ännu nästa vecka. Det är en besvikelse! Får inte jag Nobels fredspris efter dessa tre veckor är det märkunderligt.


7 kommentarer:

Jigglypuffan sa...

Hm, min har gjort samma sak med ett paket socker. Tydligen vansinnigt kul att sladda runt i tyckte han, inte jag!
Jag förstår hur du känner och håll ut! Jag blev informerad om via sms kl 22 i söndags att jag skulle lära upp en ny tjej. Lära upp henne för det jag de ansåg att jag inte skulle ha längre. Kändes ju inte som ett halleluja-moment. Blev dock arbetsbefriad med lön sista dagen och idag är officiellt min första arbetslösa dag. Bor ju på liten ort så af har bara öppet vissa dagar så idag räckte det med ett telefonsamtal, imorgon möte! Tar det som semester idag, har t om bokat massage! Häng i!

h sa...

Talibanen vet hur man roar sig. :)
Du borde väl veta bättre än att lägga saker så hon kommer åt dom vid det här laget. :)

Nica sa...

Urkans. Och fredspriset har jag nominerat dig till sedan länge. <3

En liten bur med lås till Talibanen om nätterna?

Pöss

Anonym sa...

Jag förstår att du känner dig både besviken och lite TOM med tanke på att det inte blev någon film.
Svagt av den andra T att inte stå eller sitta till svars för vad hon gjort.
För det tredje. Det är klart att du ska ha priset. Glöm bara inte bort att du ska åka till Oslo.

Mångmamma sa...

Rara och självsvåldiga djur verkar det finnas gott om idag.
Mina tre fyrbeningar hade haft en den goda smaken att ramponera stängslet rekorderligt.
Jättekul - verkligen - att laga eländet i 15 minusgrader!

Black Iris sa...

Märkunderligt var ordet...........

Susjos sa...

Hua, så många besvikelser!
Klart du ska ha fredspriset!