måndag 28 januari 2013

Det finns överraskningar och så finns det överraskningar

Har fått ett brev på posten. Mammy lovade skicka mig en tidning som inte kommer ut här på ön. I kuvertet låg förutom tidningen och ett fint kort även fyra miljonchanser!



Fyra trisslotter! Jag har aldrig köpt en Trisslott i hela mitt liv. Brukar få ett par av syrran när jag fyller år, men har aldrig vunnit något. Jag ska spara dessa. Skrapa en när jag kommer på alternativt hittar en. Man vet aldrig, plötsligt händer det ;-)

Har ni någon gång vunnit lite mer på en lott?


9 kommentarer:

Singelmamman sa...

Japp. För x antal år sen vann jag ganska stort, både resecheckar och kontanter. I Drömvinsten. Nu är jag inte med i det lotteriet och andra lotter köper jag inte heller.

Snäckskalsdalen. sa...

Snälla du, göm dom inte, du vet, jag vet, massor av andra vet, du glömmer var du gömt dom, minns täcket från längesedan, minns alla julklappar och presenter du inte hittat. Bara ett litet varningens ord. Och lägg dom för allt i världen inte framme, du har en taliban hemma, remember!
Och nej, jag har aldrig vunnit mer än 25 kr eller vad det är man vinner som minst........men jag håller tummarna!

Lotusblommans vardag sa...

Kolla för guds skull när datumen på lotterna går ut så att du inte missar eventuell vinst om du skrapar fram en!

Ezter sa...

Precis vad jag tänkte! Kolla datum! Så vänta inte för länge och som sagts tidigare, göm dem för guds skull inte!

Gafflan sa...

Nej! Däremot gav jag ju bort en trisslott till svärföräldrarna som det var 10.000 kr i vinst på.

Susjos sa...

Som sagt,kolla datumen så du inte missar vinsten!
Nej, nån tur i spel har jag inte :)

Gina sa...

Nej, ingen tur, varken i spel som kärlek.

Anonym sa...

Ja. En solig dag vann jag otroligt mycket. En etta och en himla... vänta. Är det inte rätt många som läser denna blogg? Man vet aldrig. Bäst att inget skriva.
Du! Slarva nu inte bort de där papperslapparna. Det kan vara din biljett in i en paradiset.

Mammy sa...

Hallå!! Du gömmer dem inte!!! Skrapa fram miljonvinsten så du kan köpa drömhuset. Jag vill komma och hälsa på dig i paradiset fattaru väl! 😃