måndag 18 mars 2013

Vecka 12

Förra året just vecka 12 var det +20 grader på flera håll i Norden.
Idag är jag glad att jag kan andas normalt när jag kommer ut, -14 grader...

Vecka 12 är jag mestadels ensam hemma. Blåöga är ute i skärgården på prao och senare i veckan ska hon till Sverigelandet på ett speciellt och viktigt äventyr. Mannen är på jobbresa till huvudstaden och jag o kissorna regerar i ensamt majestät över både val av mat och fjärrkontroll.

Denna vecka bjuder på tre viktiga möten varav ett kommer att göra ont, ett kommer att vara ledsamt och jobbigt - förr all framtid - och ett kommer att vara tråkigt. Jag hoppas på ett fjärde trevligare möte. Hoppas alltså.

Vännen K opereras för sin elakartade bröstcancer på tisdag. Jag ber för att det ska gå bra.

Flera födelsedagar firas denna vecka. Jag firar genom att ha skickat födelsedagskort.

Endast 55 arbetstimmar bjuder denna vecka på. Alltid något.

Annars tänker jag njuta av Kimi´s vinst i årets första Formel 1 lopp igår i Melbourne Australien :-)
Hela veckan tänker jag njuta av vinsten och fira den. Bäst att passa på, det kan gå åt helvete nästa söndag.

Vad gör ni under veckan?


4 kommentarer:

Ezter sa...

Ledig idag, jobbar i morgon och troligen resten av veckan. Packar husvagnen och om vädret tillåter drar iväg med den på lördag!

Nica sa...

Usch det låter inte nå roligt. Jag håller tummarna för många mer roliga möten. Måtte dom komma till bästa Fru V. Tillsammans med värme!! Huttrar själv här hemma - 40 graders skillnad liksom... Men, det kommer! <3

Anonym sa...

Det varnas för 30 cm snö i våra trakter imorgon. Nu blåser det rejält. Skottning tycks bli sysslan. När jag inte jobbar med mitt manus. Hoppas att det går bra för dig och din vän.
Kram

Anonym sa...

55 timmar... det är mer än jag har på hela månaden hittills. Inräknat de arbetspass jag ännu inte jobbat...