söndag 5 maj 2013

Bildbomberi

Jag inte bara gnäller över tand/munvärk, (även om den fortgår och jouren hade fullt redan kl. 10.06 när jag slapp fram) det händer lite annat också:


Idag kl. 09.30 underbar morgon! Men igår då:


Vi sjösatte vår älskade konservburk båt och tog årets
första båttur i strålande solsken!


Tvättade hammocktaket nere vid sjön -
till absolut ingen nytta, men det är gjort.

Vi fällde en tall, den stod i vägen för
det nya utedasset som ska byggas.


Mannen fixade ett räcke på den norra sidan, nu kan
jag vädra mattor och sängkläder :-)


Gammelpumpen sattes på plats, den tål lite frost


Sedan grillade Mannen kyckling och jag lagade


universums godaste aioli med citron, vitlök och persilja.
Jag lagar inte bara världens godaste caesardressing utan även aioli ;-)

Vi avslutade kvällen med årets första bastubad och en Hamilton film.
Bastun var himmelskt skön och filmen sådär.

Idag blir det - hoppas jag - tvätt av altantaket, putsa i jordgubbstornet, 
gräva lite och börja fylla storkrukorna med jord. Allt i strålande sol!

7 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Du får mycket gjort trots tandvärken! Tack för alla kommentarerna igår!

Knasterfaster sa...

Såg det här och tänkte på dig
Du är INTE normalviktig, underviktig eller överviktig. Du är JÄTTEVIKTIG!

Anonym sa...

Receptet på aiolin please? :)
/N.

Fru Venus sa...

Tack Knaster <3
Recept kommer :-)

Tina sa...

Jösses, jag blir andfådd när jag läser om allt ni hinner med...

Själv är jag nyss hemkommen och ska försöka hitta en butik på ön som säljer mat. Är hungrig!

Ska till Tallinn imorgon. Mässa.

Åsa Hellberg sa...

Det ser underbart ut.

Ezter sa...

Ni jobbar på bra! Hur är det med tanden nu?