fredag 24 maj 2013

Det gick väldigt bra men inte som jag tänkt. Om vi säger så.

Klasskompisen från 70-talet var precis som förr  - och även hon lite rundare och gråhårigare ;-) - och vi hade väldigt trevligt. Blåöga undrade om vi pratade lika mycket i skolan som vi gjorde igår, och det gjorde vi antagligen, ha ha!

Vår pratglada kväll led mot sitt slut kl elva på kvällen och jag följde henne till hotellet, en promenad på två minuter. Utanför stod hennes kollegor från Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn. De var på väg till Dinos, visste jag var det var? Klart som korvspad, det är ju huset bredvid vårt. Tillsammans gick vi ner till Lilla torget, glatt samspråkandes, mest på engelska då på grund av danskarna.

Väl framme undrade dessa okända människor om jag skulle komma med in på en drink? Nej tack sa jag och två minuter senare satt jag inne i lokalen och lyssnade på musik jag annars inte lyssnar på, drack sådant jag annars inte dricker och pratade med människor jag aldrig tidigare träffat, och gick och lade mig fyra timmar senare än vad jag planerat.

När klockan ringde 06.20 förbannade jag dessa människor å det grövsta.

Efter dusch och frukost var jag lite vänligare sinnad och kunde flina lite åt hela gårdagen egentligen.

Men ikväll kommer jag att falla som en fura bara jag anar tröskeln till vårt sovrum på stugan, det är en sak som är säkert.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Låter som en alldeles fantastiskt trevlig kväll!

Anna lever i dag sa...

Härligt med lite nattsudd!
Plötsligt händer det...

Ezter sa...

Men du har något kul att tänka på en vanlig, småtråkig dag!